heal.abstract |
Η εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη της ικανοποίησης των ασθενών ως προς τις νοσοκομειακές υπηρεσίες, το προσωπικό, την προσπέλαση και την διαμονή, καθώς και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στο Γενικό Νοσοκομείο Καστοριάς. Γίνεται παρουσίαση της υπάρχουσας κατάστασης του ανωτέρω ιδρύματος ούτως ώστε να ανεβρεθούν νέοι τρόποι αντιμετώπισης των προβλημάτων που συνεχώς μαστίζουν τον τομέα της υγείας. Αυτό μπορεί όπως θα δούμε στην συνέχεια να επιτευχθεί μέσω του Management και συγκεκριμένα της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον για την μέτρηση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας και για την ποιοτική βελτίωση. Η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί έναν πολύ σημαντικό δείκτη. Οι ασθενείς είναι πολύτιμη αλλά και απαραίτητη πηγή πληροφόρησης στην προσπάθεια αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας. Οι πρώτες προσπάθειες για να αξιολογηθεί η ικανοποίηση των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας άρχισαν το 1956 στην Αμερική. Η μέτρηση της ικανοποίησης είναι νομικά κατοχυρωμένη και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την χορήγηση άδειας λειτουργίας των νοσοκομείων. Η σωματική, η ψυχική υγεία και η κοινωνική επάρκεια του ατόμου λειτουργούν ικανοποιητικά όταν ο ίδιος βρίσκεται σε καλές σχέσεις με το περιβάλλον. Τα τελευταία χρόνια διαρκώς εξελίσσονται και προσπαθούν να τελειοποιηθούν μεγάλα νοσηλευτικά ιδρύματα για την παροχή περίθαλψης σε όσους την έχουν ανάγκη. Πραγματοποιείται ιδιαίτερη μέριμνα για την αρχιτεκτονική αρτιότητα των νοσοκομείων, την ίδρυσή τους σε περιβάλλον απαλλαγμένο από θορύβους, καθώς και για την ύπαρξη πλήρους συστήματος εξαερισμού. Πρόκειται λοιπόν για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών, τόσο από κτιριακής, όσο και από ανθρώπινης υποστήριξης όπου αποτελεί και το βασικότερο στοιχείο. |
el |