Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Ικανοποίηση ασθενών του Γ.Ν. Ελευσίνας "Θριάσιο": συγκριτική ανάλυση γενική χειρουργικής και ορθοπεδικής κλινικής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ρωμανού, Μαρία el
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:01:58Z
dc.date.available 2015-11-25T03:04:46Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/12432
dc.title Ικανοποίηση ασθενών του Γ.Ν. Ελευσίνας "Θριάσιο": συγκριτική ανάλυση γενική χειρουργικής και ορθοπεδικής κλινικής el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία el
heal.secondaryTitle el
heal.keyword Ασθενείς el
heal.keyword Υπηρεσίες υγείας el
heal.keyword Ποιότητα el
heal.contributorName el
heal.language gre el
heal.access free el
heal.accessText el
heal.license Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα el
heal.fileFormat PDF *
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννησου el
heal.publicationDate 2005-03-01 el
heal.abstract Ο προσδιορισμός της έννοιας της ικανοποίησης των ασθενών και ειδικότερα της ποιότητας στον τομέα της υγείας παρουσιάζει δυσκολίες, οι οποίες οφείλονται στην πολυπλοκότητα των διεργασιών που λαμβάνουν χώρα σε μια υπηρεσία υγείας, άλλα και στις διαφορετικές αντιλήψεις που έχουν η πολιτεία, οι επαγγελματίες υγείας, οι ασθενείς και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Έτσι, από την πλευρά των ασθενών που μας ενδιαφέρει στην παρούσα εργασία, η ποιότητα καθορίζεται περισσότερο εξατομικευμένα και συνδέεται με την ικανοποίηση των αναγκών του αλλά και των προσδοκιών του. Οι ειδικοί στην ποιοτική βελτίωση των υπηρεσιών υγείας συμφωνούν ότι υπάρχει ανάγκη για αναγνώριση, προσδιορισμό και ικανοποίηση των αναγκών και προσδοκιών των ασθενών και αναγνωρίζουν ότι η ικανοποίηση τους από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας είναι ένας σημαντικός και έγκυρος δείκτης της ποιότητας της φροντίδας. Η διασφάλιση της ποιότητας στο Υγειονομικό Σύστημα συναντάται τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια (νοσοκομειακή) περίθαλψη, το ενδιαφέρον όμως όσων εμπλέκονται στον τομέα της υγείας επικεντρώνεται κυρίως στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της νοσοκομειακής περίθαλψης και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το Σύστημα Υγείας είναι περισσότερο επικεντρωμένο στις υπηρεσίες του νοσοκομείου, ο ποιοτικός έλεγχος της ιατρικής πράξης είναι πιο εύκολα μετρήσιμος και ο τρόπος εξυπηρέτησης των ασθενών είναι πιο εμφανής και μπορεί να μετρηθεί. Οι ασθενείς είναι οι πιο σημαντικοί, αν όχι οι πιο κατάλληλοι, εκτιμητές της νοσοκομειακής περίθαλψης. Κάθε ασθενής ατομικά μπορεί να δώσει πολύτιμες πληροφορίες, σχετικά με το νοσηλευτικό προσωπικό και τις υπηρεσίες, οι οποίες δε γίνονται εύκολα αντιληπτές στους επιμελητές και τα μέλη της διοίκησης. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια, κυρίως σε προηγμένες χώρες, να αξιολογηθούν οι απόψεις των νοσηλευομένων πάνω σε θέματα παροχής υπηρεσιών υγείας. Ο συνεχώς αυξανόμενος ρυθμός των δαπανών υγείας στην διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, ανάγκασε τα προηγμένα κυρίως κράτη να εξετάσουν το θέμα της παροχής υγείας υπό το πρίσμα κόστους και αποδοτικότητας. Αυτό είχε σαν συνέπεια αφ'ενός μεν την μείωση των δαπανών για την υγεία, αφ'ετέρου δε την αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε σωστή βάση της αποδοτικότητας. Συνήθως η συνολική αξιολόγηση των προγραμμάτων και των υπηρεσιών υγείας επιχειρείται εκτός των άλλων, με την μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών-ασθενών ή ακόμα και με την εκτίμηση της στάσης των καταναλωτών (ασθενών) υγείας απέναντι στους γιατρούς και τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Η λήψη πληροφοριών από μέρους των νοσηλευομένων ασθενών στα κρατικά νοσοκομεία της χώρας μας με σκοπό την αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας δεν έχει προς το παρόν επαρκώς μελετηθεί. Οι μελέτες που διενεργήθηκαν στον τομέα αυτό και ολιγάριθμες είναι και αφορούν μικρό αριθμό νοσηλευτηρίων. Σκοπός της πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών από τις νοσοκομειακές υπηρεσίες που δέχτηκαν στο Θριάσιο νοσοκομείο. Για την πραγματοποίηση του σκοπού αυτού χρησιμοποιήσαμε ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από 38 ερωτήσεις το οποίο συμπλήρωναν μόνοι τους οι ασθενείς της Γενικής Χειρουργικής και Ορθοπεδικής Κλινικής του Γενικού Νοσοκομείου Ελευσίνας. Στο πρώτο κεφάλαιο, θα δώσουμε τον ορισμό της έννοιας της ικανοποίησης ασθενών καθώς επίσης θα παρουσιάσουμε τους παράγοντες που οδήγησαν στην αύξηση του ενδιαφέροντος στο συγκεκριμένο θέμα. Στο δεύτερο κεφάλαιο, θα γίνει αναφορά στους παράγοντες ικανοποίησης των ασθενών. Στο τρίτο κεφάλαιο, θα μιλήσουμε για την μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών και πιο συγκεκριμένα πως αντιμετωπίζεται, ποια η σκοπιμότητα αλλά και πως μπορεί να γίνει μία μέτρηση. Στο τέταρτο κεφάλαιο, θα αναφερθούμε στη συμπεριφορά του Ιατρικού, Νοσηλευτικού και Διοικητικού προσωπικού προς τους ασθενείς και τις μεταξύ τους σχέσεις καθώς και τις αντιλήψεις των τελευταίων για τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες. Στο πέμπτο κεφάλαιο, θα προσδιορίσουμε την έννοια της ποιότητας, θα γίνει αναφορά στα σημαντικότερα προβλήματα και οφέλη της ποιότητας, ενώ στην τελευταία ενότητα θα μιλήσουμε για το πρόγραμμα διασφάλισης της ποιότητας στα νοσοκομεία. Στο έκτο κεφάλαιο, θα παρουσιάσουμε τη σημερινή κατάσταση της Νοσοκομειακής Περίθαλψης στην Ελλάδα και στη δεύτερη ενότητα θα αναφερθούμε στο Γενικό Νοσοκομείο Ελευσίνας Θριάσιο στο οποίο πραγματοποιήθηκε η έρευνα. Στο έβδομο κεφάλαιο, θα δούμε το σχεδιασμό και μεθοδολογικό πλαίσιο της έρευνας, το σκοπό και τα εργαλεία της, το μέγεθος του δείγματος καθώς και άλλα στοιχεία που σχετίζονται με την έρευνα. Στο όγδοο και ένατο κεφάλαιο, πραγματοποιήθηκε η ανάλυση των δεδομένων που συλλέξαμε. Στο τελευταίο κεφάλαιο, θα δούμε τα συμπεράσματα που απορρέουν από την έρευνα και τι μπορούμε να προτείνουμε. el
heal.advisorName Αλεξανδρόπουλος, Φώτιος el
heal.committeeMemberName el
heal.academicPublisher ΤΕΙ Πελοποννήσου el
heal.numberOfPages 138 *


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές