heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσδιορίσει την έννοια του όρου Α.Μ.Ε.Α., να προσεγγίσει το πρόβλημα γενικότερα αλλά και ειδικότερα στο Νομό Μεσσηνίας, καταγράφοντας τους φορείς εκπαίδευσης και προστασίας των παιδιών με Ειδικές Ανάγκες. Η εργασία έχει χωριστεί σε τέσσερα κεφάλαια: Στο 1ο Κεφάλαιο επιχειρείται να δοθεί μια εννοιολογική αποσαφήνιση του όρου ‹‹Αναπηρία›› καθώς επίσης η θέση των Α.Μ.Ε.Α. στην κοινωνία και εάν υπάρχει κοινωνικός στιγματισμός και αποκλεισμός τους από το Βυζάντιο μέχρι και σήμερα. Στο 2ο Κεφάλαιο ασχολήθηκα με την κατηγοριοποίηση των Α.Μ.Ε.Α. καθώς και με νόμους και διακηρύξεις για τα δικαιώματα των Α.Μ.Ε.Α. Στο 3ο Κεφάλαιο δείχνουμε την ιστορικοκοινωνική εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα, την εκπαίδευση των Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και την Ειδική Εκπαίδευση-Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα. Στο 4ο Κεφάλαιο ασχολήθηκα με τα Κέντρα Κοινωνικής Στήριξης και Επανένταξης των Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες στο Νομό Μεσσηνίας, το Σύλλογο των Α.Μ.Ε.Α., το Σύλλογο των Τυφλών, το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.Μ.Ε.Α, το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., το Ειδικό Σχολείο Καλαμάτας, το Κ.Α.Φ.Κ.Α και τα Προνοιακά Προγράμματα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας. Στο τέλος της εργασίας μου παρατίθενται τα συμπεράσματά μου από αυτά που αποκόμισα από αυτή την εργασία καθώς επίσης και κάποιες προτάσεις που ευελπιστώ να ληφθούν υπόψη από όλους και που πιστεύω ότι θα βοηθήσουν τα παιδιά αυτά ή και γενικότερα τα Α.Μ.Ε.Α να εδραιωθούν στη θέση που τους ανήκει στην κοινωνία μας αλλά και που τους αξίζει |
el |