heal.abstract |
Η διείσδυση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας στον ευρύτερο χώρο της υγείας δεν ήταν ανάλογη της προόδου που παρατηρήθηκε σε άλλους τομείς τόσο σε ελληνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα επιτεύγματα της ιατρικής επιστήμης προσδίδουν δυναμικό χαρακτήρα στις ενέργειες προαγωγής της υγείας, με συνέπεια την επακόλουθη και αναγκαστική προσαρμογή των παρεχόμενων υπηρεσιών πληροφορικής. Η εξέλιξη της ιατρικής επιστήμης επιβάλλει την χρήση της πληροφορικής για τη διαχείριση ενός διαρκούς αυξανόμενου πλήθους σημαντικών στοιχείων για την υγεία. Στην παρούσα εργασία παρατίθεται η ανάλυση απαιτήσεων ενός πληροφοριακού συστήματος σε δημόσιους φορείς υγείας της χώρας μας που καλούνται να αντιμετωπίσουν την διαρκώς αυξανόμενη πρόκληση της πληροφορικής. Έμφαση δίδεται στο νοσοκομειακό χώρο και στην προσπάθεια μελέτης των λειτουργικών προδιαγραφών ενός συστήματος διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM) στο γραφείο κίνησης ασθενών, στο φαρμακείο, στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία και στα εργαστήρια, όπου η εισαγωγή της πληροφορικής συναντά αντιστάσεις πολύμορφων και πολυδιάστατων παραμέτρων και αντιμετωπίζει ιδιόμορφες δυσχέρειες. Οι δυσκολίες έχουν κυρίως τα αίτιά τους στην εκάστοτε οργάνωση του συστήματος υγείας και των επιμέρους φορέων του, αλλά και στην έως τώρα αδυναμία λήψης μέτρων για την τυποποίηση και τη δυνατότητα μηχανιστικής διαχείρισης των διακινούμενων πληροφοριών. Η αποτελεσματική λειτουργία των πληροφοριακών συστημάτων προϋποθέτει κατάλληλες δομές υποστήριξης, εξασφάλιση αξιόπιστων μηχανισμών εισαγωγής και άντλησης στοιχείων βασιζόμενη στη συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων, αλλά και την ενεργή και συνεχή υποστήριξη των κατά τόπους διοικήσεων. Επιπρόσθετα, η απουσία εθνικού φορέα για θέματα ιατρικής πληροφορικής αυξάνει το βαθμό δυσκολίας κατά την εισαγωγή πληροφοριακών συστημάτων και ταυτόχρονα καθιστά δυσχερέστερη τη συντήρηση των εφαρμογών πληροφορικής. |
el |