heal.abstract |
Η ιδιαίτερη φύση των υπηρεσιών υγείας, καθιστά έντονη την ανάγκη για ποιότητα. Συγκεντρωτικά ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας ορίζεται η παροχή των αναγκαίων και πλέον αποτελεσματικών υπηρεσιών υγείας που θα δημιουργεί ικανοποίηση στον ασθενή αλλά και στο προσωπικό που τις παρέχει και θα συμβάλλει αποφασιστικά στην βελτίωση και την προαγωγή της υγείας του ατόμου. Η ποιότητα έχει πολλές διαστάσεις και διαφοροποιούνται ανάλογα με το ποιος τις θέτει. Τέτοιες διαστάσεις είναι η κλινική φροντίδα , η πρόσβαση το περιβάλλον, οι γνώσεις και η πείρα του προσωπικού. Σημαντικό είναι να προσδιοριστούν οι προσδοκίες του ασθενή ,νοσοκομείου, ιατρούς από την ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας και να εκτιμηθούν τα οφέλη που αποκομίζει ο καθένας (ψυχολογικά, οικονομικά, υγειονομικά). Για το λόγο αυτό η ποιότητα μετράται από τα εργαλεία μέτρησης και διασφαλίζεται. Μέθοδοι διασφάλισης είναι ,ο ποιοτικός έλεγχος, διασφάλιση με την παρακολούθηση δεικτών, κύκλοι ποιότητας,. Αξίζει να αναφερθεί και το σύστημα ποιότητας ,το πρότυπο ISO ως πιο γνωστό. Το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας είναι ένα από τα σύγχρονα νεοϊδρυθέντα νοσοκομεία στην Ελλάδα και καλύπτει τις ανάγκες όλης της Θεσσαλίας. Βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης και στελέχωσης σε όλα τα τμήματα και τις υπηρεσίες. Εντούτοις εφαρμόζεται στο Εργαστήριο της Ακτινοθεραπείας ένα πρότυπο ποιότητας το ISO 90002(1994).Ωστόσο λόγος για Διοίκηση Ολικής Ποιότητας δεν γίνεται επομένως ούτε μείωση του λειτουργικού κόστους και αύξηση των οικονομικών οφελών. |
el |