heal.abstract |
Στα ελληνικά νοσοκομεία μέχρι σήμερα, χρησιμοποιούνται είτε παραδοσιακές μορφές αρχειοθέτησης και διαχείρισης, είτε αποσπασματικά εργαλεία πληροφορικής. Όμως η διοίκηση του νοσοκομείου μπορεί πλέον να υποστηριχθεί από έξυπνα συστήματα σε όλους τους τομείς, αρκεί να αξιοποιηθούν κατάλληλα οι υπάρχουσες τεχνολογίες τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής, συμβάλλοντας έτσι όχι μόνο στην εύρυθμη καθημερινή λειτουργία, αλλά και στην επισκόπηση της λειτουργικότητας κι αποδοτικότητας των φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας. Έτσι, το νοσοκομείο μπορεί να διοικηθεί καλύτερα. Ωστόσο οι εφαρμογές πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών στις διοικητικές διαδικασίες μιας μονάδας υγείας, ούτε αποτελούν πανάκεια, ούτε μπορούν να εφαρμοστούν από τη μία στιγμή στην άλλη. Η μελέτη και αποτύπωση της τρέχουσας κατάστασης στη μονάδα υγείας και ο σχεδιασμός στη σωστή βάση είναι τα πρώτα βήματα για την επιτυχημένη αλλαγή και υιοθέτηση πρακτικών ηλεκτρονικής υγείας. Όμως, το απαιτούμενο οικονομικό κόστος, αποτελεί σημείο προβληματισμού και λόγο απόρριψης ενδεχομένως των νέων υπηρεσιών, επειδή η μεμονωμένη εξέταση του ύψους της δαπάνης για τεχνολογική μεταρρύθμιση σε μία μονάδα υγείας οδηγεί σε μη ακριβή συμπεράσματα. Θα πρέπει πάντα να εξετάζεται η σχέση κόστους- οφέλους και κόστους απόδοσης μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα και να διενεργείται συγκριτική αξιολόγηση των εναλλακτικών, λιγότερο δαπανηρών λύσεων, για να αποκομιστεί μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Πόροι από τα επιχειρησιακά προγράμματα σε υγεία και πρόνοια μπορούν να εξασφαλίσουν το κόστος της εύρυθμης λειτουργίας. |
el |