Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Ποιότητα υπηρεσιών υγείας μέσω της ικανοποίησης των ασθενών: περίπτωση νοσοκομείου "Αγ. Σάββα"

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σκάνδαλος, Ελευθέριος el
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:03:25Z
dc.date.available 2015-11-25T03:05:49Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/12602
dc.title Ποιότητα υπηρεσιών υγείας μέσω της ικανοποίησης των ασθενών: περίπτωση νοσοκομείου "Αγ. Σάββα" el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία el
heal.secondaryTitle el
heal.keyword Υπηρεσίες υγείας el
heal.keyword Ποιότητα el
heal.keyword Ικανοποίηση ασθενών el
heal.keyword Ασθενείς el
heal.contributorName el
heal.language gre el
heal.access free el
heal.accessText el
heal.license Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα el
heal.fileFormat PDF *
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννησου el
heal.publicationDate 2007-04-01 el
heal.abstract Από το πέρασμα του 20 αιώνα στον 21 έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος τόσο στο τομέα της τεχνολογίας όσο και στο τομέα των επιστημών. Τα τελευταία χρόνια πολλοί ήταν οι λόγοι που συντέλεσαν στην αναβάθμιση του ρόλου των Τ.Ε.Ι. Ανάμεσα σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται η στροφή προς την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, η ανάγκη για αύξηση της αποδοτικότητας και διασφάλισης της ποιότητας και η υπερεξειδίκευση του ιατρικού σώματος. Μέσα σε αυτή την πρόοδο ο τομέας της υγείας είδε στον αιώνα που πέρασε μια τεράστια εξέλιξη και κυρίως εξειδίκευση και συστηματοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η προσφορά των επιτευγμάτων των επιστημών και της τεχνολογίας στο χώρο της υγείας είναι σημαντική και αναμφισβήτητη, όμως δεν προέκυψαν αποτελέσματα ανάλογα με την πρόοδο αυτή, στη βελτίωση του επιπέδου υγείας του πληθυσμού. Στη χώρα μας η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας παρέχεται από τους παρακάτω φορείς του Ε.Σ.Υ.: Τα περιφερειακά ιατρεία, τα κέντρα υγείας, τα τακτικά, τα εξωτερικά ιατρεία του νοσοκομείου, τα ασφαλιστικά ταμεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 1397/83 η πρωτοβάθμια περίθαλψη στη χώρα μας άρχισε να οργανώνεται κυρίως με τη δημιουργία των κέντρων υγείας. Το αντικείμενο της εργασίας μας αυτής χαρακτηρίζεται ως τεράστιο και φυσικά ανεξάντλητο. Είναι ομως πολύ ενδιαφέρον για τους επιστήμονες του χώρου της υγείας (ιατροί, νοσηλευτές, διοικητικοί), ακόμα όμως πιο πολύ για τους σχεδιαστές των προγραμμάτων με βάση τα οποία θα επιτευχθεί η εθνική υγειονομική ανάπτυξη μιας χώρας. Είναι επίσης εξαιρετικά ενδιαφέρον και για τους πολίτες μιας χώρας, των οποίων τη γνώμη εκφράζουν οι σχετικές έρευνες που έχουν σα θέμα την ικανοποίησή τους από την επαφή τους από το σύστημα υγείας. Σκοπός της εργασίας είναι να γίνει κατανοητή η χρησιμότητα της έρευνας γύρω από τη μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών, ώστε να επιτυγχάνονται κατά το μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα καλύτερα ποιοτικά αποτελέσματα (Νοσοκομειακά χρονικά). Η προσπάθεια της μέτρησης της ικανοποίησης επομένως των πολιτών από το Σύστημα Υγείας επεκτείνεται και αντανακλά ακόμα και την ικανοποίηση του πολίτη από το ίδιο το κράτος. Επομένως η διαδικασία μέτρησης της ικανοποίησης όπως θα την αναλύσουμε στην εργασία μας αυτή είναι ένα θέμα κοινωνικό και μάλιστα μεγίστης σημασίας. Η μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θέματα ενδιαφέροντος των υπηρεσιών υγείας. Η σύγχρονη διοίκηση των φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας έχει αντιληφθεί την αναγκαιότητα της καταγραφής και της ερμηνείας της συμπεριφοράς των χρηστών και για το λόγο αυτό προσπαθεί να τη καλύψει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η συγκεκριμένη εφαρμογή αφορά την ανάπτυξη μιας βάσης δεδομένων για τη μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως ένα σύγχρονο εργαλείο σχεδιασμού και βελτίωσης της διοίκησης /διαχείρησης των υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα. Η αντιμετώπιση της ανάδειξης προτεραιοτήτων στον υγειονομικό τομέα προϋποθέτει την ύπαρξη στοιχείων και δεδομένων. Καθοριστικό και πρωτεύον στοιχείο για το σκοπό αυτό αποτελεί η ακριβής και αξιόπιστη εκτίμηση των στάσεων και των αντιλήψεων των πολιτών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Μια τέτοια εφαρμογή προϋποθέτει έρευνα, ανάλυση, δημιουργικό προσανατολισμό, προγραμματισμό και έλεγχο, στοιχεία τα οποία είναι ζωτικά για την επιτυχία των σκοπών ενός οργανισμού. el
heal.advisorName Καστανιώτη, Αικατερίνη el
heal.committeeMemberName el
heal.academicPublisher ΤΕΙ Πελοποννήσου el
heal.numberOfPages 91 *


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές