Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Η αξιολόγηση του διοικητικού προσωπικού στις υπηρεσίες υγείας: η περίπτωση του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών Αγ. Ανδρέας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπρούλια, Βασιλική el
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:03:27Z
dc.date.available 2015-11-25T03:05:50Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/12605
dc.title Η αξιολόγηση του διοικητικού προσωπικού στις υπηρεσίες υγείας: η περίπτωση του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών Αγ. Ανδρέας el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία el
heal.secondaryTitle el
heal.keyword Νοσοκομεία el
heal.keyword Διοίκηση υπηρεσιών υγείας el
heal.keyword Ανθρώπινο δυναμικό el
heal.keyword Αξιολόγηση προσωπικού el
heal.keyword Πάτρα el
heal.contributorName el
heal.language gre el
heal.access free el
heal.accessText el
heal.license Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα el
heal.fileFormat PDF *
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννησου el
heal.publicationDate 2007-01-01 el
heal.abstract Είναι φανερό ότι προσεγγίζουμε μία εποχή που θα χαρακτηρίζεται από μία ρήξη με το παρελθόν, η οποία πιθανό να οδηγήσει στη γένεση μίας νέας κοινωνίας όπου τα μέχρι τώρα επιτεύγματα του ανθρώπου θα ανανεωθούν και θα μεταμορφωθούν. Όλοι μας είμαστε σε θέση να αντιληφθούμε πως η περίοδος που διανύουμε έχει περάσει από την βιομηχανική εποχή της υπέρμετρης εκμετάλλευσης των φυσικών πόρων σε μία κοινωνία της πληροφορίας και της τεχνολογίας, όπου τον καθοριστικό ρόλο θα τον παίζει η ανθρώπινη ευφυΐα, η γνώση, οι δεξιότητες και η αξιοποίηση των πληροφοριών. Ο άνθρωπος όμως όσο και να εξελίσσεται η τεχνολογία παραμένει και δεν διαφαίνεται το αντίθετο ο κύριος συντελεστής για την επίτευξη των στόχων μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού εν γένει. Μία επιχείρηση ή ένας οργανισμός για να είναι βιώσιμη και αναγνωρίσιμη η ποιότητα θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής της. Η ποιότητα βέβαια δεν είναι ένας τεχνικός μόνο όρος και ασφαλώς δεν αφορά ένα μόνο τμήμα της επιχείρησης. Μιλάμε για μία συστηματική διαδικασία που επεκτείνεται σε όλη την επιχείρηση, επομένως η αξιολόγηση είναι ένα βασικό εργαλείο στη διεύθυνση ανθρωπίνων πόρων. Η αξιολόγηση δε αποβλέπει μόνο στο να κρίνει θετικά ή αρνητικά τους αξιολογούμενους ή και το κατά πόσο είναι σε θέση να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους, αλλά τους βοηθά αφενός να εντοπίσουν τις δεξιότητες τους και αφετέρου να τις αξιοποιήσουν μα και να τις βελτιώσουν. Ειδικότερα όταν έχουμε να κάνουμε με ένα χώρο όπως οι μονάδες υγείας, καθώς ως γνωστό η υγεία αποτελεί το σημαντικότερο αγαθό για τον άνθρωπο και η αντιμετώπιση του απαιτεί σεβασμό, γνώση και αφοσίωση. Μάλιστα η ανάγκη της αξιολόγησης καθίσταται επιτακτική στους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών και ειδικότερα στις μονάδες παροχής υγείας, με προεξάρχουσες τις μονάδες υγείας. Η ιδιάζουσα φύση του αγαθού "υγεία", ο πρωταρχικός ρόλος των γιατρών, νοσηλευτικού και διοικητικού προσωπικού στη παροχή των υπηρεσιών που σχετίζονται με το αγαθό αυτό, οι κοινωνικές και πολιτισμικές αξίες κάθε εποχής και κάθε κοινωνίας καθιστούν αναγκαία την αξιολόγηση σ' όλο το πλέγμα του φάσματος παροχής υπηρεσιών υγείας. Στην εργασία αυτή προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε το πώς γίνεται μία αξιολόγηση του διοικητικού προσωπικού στις υπηρεσίες υγείας και ως παράδειγμα πήραμε την περίπτωση του γενικού νοσοκομείου Πατρών Αγ. Ανδρέας. Η έρευνα μας έγινε μέσω συλλογής, καταγραφής και ανάλυσης στοιχείων που αφορούν την αξιολόγηση του διοικητικού προσωπικού του παραπάνω νοσοκομείου. Επίσης συζητήσαμε με τους προϊσταμένους διοικητικών τμημάτων, όπου τα στοιχεία που αντλήθηκαν ήταν απαραίτητα για την κατανόηση του τρόπου αξιολόγησης. Η έρευνα έγινε με σκοπό να διαπιστωθεί η ποιότητα και η αποδοτικότητα του προσωπικού της διοικητικής του υπηρεσίας. Χρειάστηκε αρκετή προσπάθεια ώστε να πειστούν και να αισθανθούν ασφαλείς οι προϊστάμενοι και να δεχτούν να συνεργαστούν. Δυστυχώς δεν καταφέραμε να πείσουμε όλους τους υπευθύνους των διοικητικών υπηρεσιών να συνεργαστούν μαζί μας. Είναι αυτός ο λόγος που στην επεξεργασία της έρευνάς μας περιλαμβάνεται ένα μόνο κομμάτι της διοικητικής υπηρεσίας. Αξίζει να αναφερθεί πως υπήρξε και ένας προϊστάμενος ο οποίος αρνήθηκε να συνεργαστεί μαζί μας επικαλούμενος φόρτο εργασίας. Σχεδόν όλοι ρωτούσαν αν οι άλλοι αξιολογητές δέχτηκαν να συνεργαστούν. Διακρίναμε γενικά μία επιφυλακτικότητα στους αξιολογητές και προσπάθεια να αρνηθούν τη συνεργασία τους στην πραγματοποίηση της έρευνάς μας. συγγραφή της εργασίας αντλήθηκαν πληροφορίες από πρωτογενείς πηγές όπως φύλλα αξιολόγησης, συζητήσεις με προϊσταμένους, καθώς και ΦΕΚ. Ακόμη χρησιμοποιήθηκαν δευτερογενείς πηγές (βιβλία και άρθρα) και τριτογενείς (λεξικά και εγκυκλοπαίδειες). el
heal.advisorName Πολύζος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName el
heal.academicPublisher ΤΕΙ Πελοποννήσου el
heal.numberOfPages 83 *


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές