Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Αξιολόγηση της ποιότητας πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας, μέσω έρευνας ικανοποίησης χρηστών των κέντρων υγείας του νομού Φθιώτιδας

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Αναγνωστοπούλου, Μαρία el
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:04:59Z
dc.date.available 2015-11-25T03:06:42Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/12748
dc.title Αξιολόγηση της ποιότητας πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας, μέσω έρευνας ικανοποίησης χρηστών των κέντρων υγείας του νομού Φθιώτιδας el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία el
heal.secondaryTitle el
heal.keyword Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας el
heal.keyword Ποιότητα el
heal.keyword Ικανοποίηση ασθενών el
heal.keyword Κέντρα υγείας el
heal.contributorName el
heal.language gre el
heal.access free el
heal.accessText el
heal.license Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα el
heal.fileFormat PDF *
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννησου el
heal.publicationDate 2008-01-01 el
heal.abstract Η εκτίμηση της ικανοποίησης των χρηστών - καταναλωτών αντανακλά την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας, η οποία εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση για τους επαγγελματίες του χώρου, αλλά και για τους ίδιους τους χρήστες και επί πλέον αποτελεί εργαλείο αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η μέτρηση της ικανοποίησης των χρηστών από το παραγόμενο έργο και την ποιότητά του από το Κ. Υγείας Στυλίδας και Μακρακώμης, τα οποία αποτελούν αποκεντρωμένες μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας του Γ.Ν. Λαμίας και εξυπηρετεί πληθυσμό κατ εξοχήν αγροτικό. Σκοπός της εργασίας είναι η μέτρηση και αξιολόγηση της ικανοποίησης των χρηστών - ασθενών και η αποτύπωση προβλημάτων, τα οποία εμφανίζονται στο σύστημα παροχής της φροντίδας. Η μεθοδολογική προσέγγιση ήταν η συμπλήρωση ερωτηματολογίων, μέσα από τα οποία εκτιμήθηκε το παραγόμενο κλινικό έργο, η δομή και λειτουργία του Κ.Υ. Στυλίδας και Μακρακώμης και η συμπεριφορά των επαγγελματιών υγείας. Επίσης αποτυπώθηκαν κάποιες απόψεις των ασθενών και προτάσεις για καλλίτερη λειτουργία. Συμπληρώθηκαν 110 ερωτηματολόγια σε τυχαίο δείγμα. Η εικόνα που αποτυπώθηκε από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων της έρευνας, για την ικανοποίηση των χρηστών του Κ.Υ. Στυλίδας και Μακρακώμης είναι ότι ο δείκτης ικανοποίησης για το κλινικό έργο, το διοικητικό προσωπικό και την κτιριακή και ξενοδοχειακή υποδομή είναι υψηλός και σαφώς μεγαλύτερος από τον δείκτη για το χρόνο αναμονής γεγονός που αντανακλά ελλείμματα αυτών. Στατιστικά σημαντικές διαφορές για τη κατηγορία υποδομή - διοικητικό έργο συναντώνται στις μεταβλητές ηλικία, γραμματικές γνώσεις, τόπο κατοικίας, αντίστοιχα για το κλινικό στις γραμματικές γνώσεις. Οι διαμένοντες εκτός Μακρακώμης , τα άτομα ηλικία 55 μέχρι και 65 και άνω, οι γυναίκες βαθμολογούν υψηλότερα και στις δύο κατηγορίες. Άτομα 3βάθμιας εκπαίδευσης, εμφανίζουν την μικρότερη ικανοποίηση για το κλινικό έργο. Η μέτρηση και αξιολόγηση της ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υγειονομικές υπηρεσίες και από άλλα Κ.Υ. μπορεί να προσφέρει ουσιώδεις πληροφορίες για τη λειτουργικότητα του γενικότερου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Οι αδυναμίες και ελλείψεις που εντοπίστηκαν, κρίνεται σκόπιμο να αντιμετωπιστούν ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά, δεδομένου ότι, αν η ικανοποίηση των χρηστών, που είναι και οι τελικοί αποδέκτες του υγειονομικού συστήματος, βελτιωθεί σημαντικά, θα σηματοδοτήσει την επιτυχία του ρόλου του συστήματος υγείας στην χώρα μας και του σκοπού ύπαρξής του. el
heal.advisorName Πολύζος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName el
heal.academicPublisher ΤΕΙ Πελοποννήσου el
heal.numberOfPages 69 *


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics