heal.abstract |
Η ικανοποίηση που αντλεί το άτομο από την εργασία του, αποτελεί στην ουσία μία συμπεριφορά ή στάση η οποία συνδέεται με άλλες σημαντικές συμπεριφορές ή στάσεις στο χώρο εργασίας. Η παρούσα εργασία έχει σαν στόχο την όσο το δυνατόν καλύτερη περιγραφή και μελέτη της εννοιολογικής κατασκευής της εργασιακής ικανοποίησης. Η μελέτη αυτή, εξετάζει την εργασιακή ικανοποίηση κυρίως κάτω από το πρίσμα της πολυδιάστατης προσέγγισης της, θεωρώντας την ως μια στάση του εργαζομένου απέναντι στις διάφορες πτυχές της εργασίας του, οι οποίες ενδέχεται να του προκαλούν είτε θετικά είτε αρνητικά συναισθήματα. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να μελετήσει την επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων στο Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης, μέσα από τη σωστή/ οργανωμένη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων στις υπηρεσίες υγείας. Επίσης, προσπαθεί να αποδείξει πως οι στρατηγικές της διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων δημιουργούν κίνητρα στους εργαζομένους και ταυτόχρονα ικανοποίηση των εργαζομένων. Διεξήχθη κατά το χρονικό διάστημα του Δεκέμβρη 2009. Πρόκειται για μία μελέτη, στην οποία επιλέξιμοι για να συμμετέχουν ήταν 100 τυχαίοι εργαζόμενοι στην ιατρική υπηρεσία, στην νοσηλευτική, στη διοικητική- οικονομική στην τεχνική υπηρεσία και στην υπηρεσία οργάνωσης και πληροφορικής. Συγκεκριμένα μελετήθηκε η επαγγελματική ικανοποίηση 100 εργαζομένων εκ των οποίων οι 60 ήταν γυναίκες και οι 40 ήταν άνδρες. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τα 40 έτη. Αρχικά για το θεωρητικό μέρος χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της έμμεσης παρατήρησης(μελέτης πρωτογενών, δευτερογενών και τριτογενών πηγών, μελέτης ξένης και ελληνικής βιβλιογραφίας καθώς και από το χώρο άντλησης πληροφοριών (το ίντερνετ) και μηχανές αναζήτησης (π.χ www.iatrotek.org). Έπειτα για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο αυτοσυμπληρούμενο και αποτελούμενο από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει την κλίμακα μέτρησης της επαγγελματικής ικανοποίησης των εργαζομένων, η οποία αποτελείται από 36 προτάσεις-θέματα μέσα από τα οποία εξετάστηκε η εγγενής ικανοποίηση, η ικανοποίηση από τους συνεργάτες και τους προϊσταμένους, τη φύση της εργασίας τους, τις παροχές και τις οικονομικές απολαβές και τέλος τις δυνατότητες για προαγωγή. Στο δεύτερο μέρος περιλαμβάνονται τα κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά των εργαζομένων αυτών. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν αποδεικνύουν πως οι εργαζόμενοι είναι πιο πολύ ικανοποιημένοι με τους συνεργάτες και το υπόλοιπο προσωπικό και λιγότερο ικανοποιημένοι με τις συνθήκες εργασίας τους. |
el |