heal.abstract |
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον για την αξιολόγηση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας. Στο παρελθόν, η αξιολόγηση της ποιότητας είχε ως βάση την άποψη του προσωπικού (ιατρικού και νοσηλευτικού) των νοσοκομείων και κέντρων υγείας. Σήμερα, η ικανοποίηση των ίδιων των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες αναγνωρίζεται ως ένας από τους πιο σημαντικούς δείκτες πιστοποίησης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας (Donabedian, 2003). Η αύξηση του ενδιαφέροντος για τη μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών πιστοποιείται από την πληθώρα μελετών, οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στα συστήματα υγείας των χωρών της Ευρώπης και της Αμερικής. Στην Ελλάδα ωστόσο, η έρευνα γύρω από τη μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών δεν έχει ακόμη συστηματικά ερευνηθεί, μολονότι οι Έλληνες χρήστες παρουσιάζουν μια διάχυτη δυσαρέσκεια από το σύστημα υγείας σε σχέση με τους χρήστες των υγειονομικών υπηρεσιών άλλων ευρωπαϊκών κρατών (Θεοδοσόπουλου, Ραφτόπουλος, 2002). Στην παρούσα εργασία επιχειρούμε τη διερεύνηση των απόψεων των ασθενών για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στο Κέντρο Υγείας Καλαβρύτων. Δεδομένου ότι το Κέντρο Υγείας Καλαβρύτων παρέχει ποικίλες ιατρικές υπηρεσίες προς κάθε ηλικία και καλύπτει πληθώρα έκτακτων περιστατικών, η παρούσα εργασία μελετά την ικανοποίηση των ασθενών, από τις παρεχόμενες υπηρεσίες που έλαβαν. Για τη μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών χρησιμοποιήθηκαν σύνθετα δομημένα ερωτηματολόγια με ανοικτές ερωτήσεις που δίνουν τη δυνατότητα στον ασθενή να αναφέρει χωρίς περιορισμό την άποψή του. Τα συγκεκριμένα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν με τη διαδικασία προσωπικών συνεντεύξεων καθώς επίσης και τηλεφωνικά. |
el |