heal.abstract |
Στα πλαίσια της έρευνας που πραγματοποιήσαμε επιχειρήσαμε να προσεγγίσουμε συνοδούς και χειρουργημένους ασθενείς με χρήση ρομπότ του Γ.Ν.Α. «Λαϊκό» ώστε να αξιολογήσουμε την οργάνωση και την λειτουργία του προσωπικού του Νοσοκομείου καθώς και τις ρομποτικές επεμβάσεις που έχουν γίνει στο συγκεκριμένο Νοσοκομείο. Οι ερωτήσεις διαμορφώθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις, με σκοπό την καταγραφή στοιχείων για την ικανοποίηση των ερωτηθέντων από το προσωπικό του νοσοκομείου καθώς και από τη ρομποτική χειρουργική, τη γενικότερη εφαρμογή της και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της μεθόδου καθώς και τις μελλοντικές προοπτικές. Για την πραγματοποίηση του σκοπού αυτού χρησιμοποιήσαμε ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από 23 ερωτήσεις το οποίο συμπλήρωναν μόνοι τους οι ασθενείς και οι συνοδοί. Επίσης για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν δευτερογενής πηγές (βιβλιογραφία) καθώς και η χρήση πηγών διαδικτύου. Στην έρευνα συμμετείχαν 100 συνολικά ερωτηθέντες, από τους οποίους 50 ήταν ασθενείς και οι υπόλοιποι συνοδοί. Οι ερωτήσεις που καλούνταν να απαντήσουν αφορούσαν τον βαθμό ικανοποίησής τους από προσωπικό του Νοσοκομείου και τον βαθμό ικανοποίησής τους από τις ρομποτικές επεμβάσεις που πραγματοποιούνται σε αυτό. Στα διαγράμματα που παρατίθενται, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου που δόθηκε, στα οποία παρατηρούνται κάποια ανησυχητικά στοιχεία για τις υπηρεσίες του Λαϊκού Νοσοκομείου και κυρίως την εξειδίκευση του προσωπικού και την ικανότητά του να ικανοποιεί τις ανάγκες των ασθενών και συνοδών. Ωστόσο, παρατηρούνται και κάποια ενθαρρυντικά στοιχεία, αυτά που αφορούν τις ρομποτικές επεμβάσεις και συγκεκριμένα την ικανοποίηση των προσδοκιών των ερωτηθέντων από τις συγκεκριμένες εγχειρήσεις, ως προς τις επιδράσεις και τα αποτελέσματα που είχαν οι επεμβάσεις στην υγεία των ασθενών. Η έλλειψη ενός αποτελεσματικού συστήματος για την ποιότητα, όλων των υπηρεσιών του Λαϊκού Νοσοκομείου (όχι μόνο των ρομποτικών επεμβάσεων) που να έχει ως στόχο τον μεγαλύτερο βαθμό ικανοποίησης των ασθενών (και των συνοδών), αποτελούν θέματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Ο αρκετά μεγάλος βαθμός ικανοποίησης των ασθενών από τα ρομποτικά συστήματα, τονίζει την επιτακτική ανάγκη το Νοσοκομείο να προσπαθεί να προσαρμόζει συνεχώς τις υποδομές και τις υπηρεσίες που πλαισιώνουν τις εγχειρήσεις αυτές, στις διάφορες μελλοντικές ανάγκες των χειρουργικών αυτών συστημάτων. |
el |