heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει την επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων στις υπηρεσίες υγείας, αλλά και την ικανοποίηση των ασθενών, από τις παρεχόμενες υγειονομικές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα θα καταγραφούν και θα συγκριθούν τα χαρακτηριστικά της ικανοποίησης τόσο των εργαζομένων σε υπηρεσίες υγείας, όσο και των ασθενών, θα διερευνηθούν χαρακτηριστικά επαγγελματικής εξουθένωσης των εργαζομένων και θα προταθούν μέτρα βελτίωσης στην εργασία των νοσηλευτών - ιατρών. Η μεθοδολογία της εργασίας στηρίχθηκε στη συλλογή πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων. Τα δευτερογενή δεδομένα συλλέχθηκαν μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση χρησιμοποιώντας πληθώρα πηγών όπως το διαδίκτυο, βιβλία, άρθρα και περιοδικά, τα οποία αφορούσαν στην επαγγελματική ικανοποίηση και την ικανοποίηση των ασθενών. Τα πρωτογενή στοιχεία συλλέχθηκαν μέσα από τη διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας, στο νοσοκομείο Τρικάλων χρησιμοποιώντας ως βασικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο περιελάμβανε δημογραφικές ερωτήσεις, προκειμένου να εκτιμηθεί η κοινωνικό-δημογραφική κατάσταση του δείγματος, αλλά και ερωτήσεις σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής στο νοσοκομείο, την άφιξη στο νοσοκομείο, το νοσηλευτικό προσωπικό, το ιατρικό προσωπικό, το υπόλοιπο προσωπικό, το -φαγητό, το εσωτερικό περιβάλλον, τις διαδικασίες, την έξοδο από το νοσοκομείο, και την συνολική ικανοποίηση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων έλαβε επαρκή πληροφόρηση για την κατάσταση της υγείας του και τη θεραπευτική αγωγή στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών ενώ ένα μικρό ποσοστό χρειάστηκε να πληρώσει παραπάνω για κάποια υπηρεσία, άτυπα ή για κάποιον υπάλληλο, παρόλο που δε θα έπρεπε. Αναφορικά με το νοσηλευτικό προσωπικό, ένα μικρό ποσοστό ανέφερε ότι οι νοσοκόμες έδειξαν ενδιαφέρον και τους περιποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους και δεν ήταν αγενής μαζί τους. Οι ιατροί από την πλευρά τους, βάσει των ερωτώμενων, τους εξηγούσαν με κατανοητό τρόπο τις ιατρικές διαδικασίες και ήταν πρόθυμοι να απαντήσουν στις ερωτήσεις τους. Συμπερασματικά οι ασθενείς φαίνονται ικανοποιημένοι από τις παροχές του νοσοκομείου, και από την ιατρική και νοσηλευτική θεραπεία που έλαβαν. Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους δεν είναι ικανοποιημένοι από τις αποδοχές, τη γραφειοκρατία, και από τις πέρα από το μισθό απολαβές. Είναι όμως ικανοποιημένοι από τη δουλειά τους, από την τη διοίκηση, από τους ανώτερούς τους και από τις ικανότητάς τους. |
el |