heal.abstract |
Η ποιότητα στην παρεχόμενη φροντίδα υγείας συνιστά πολυδιάστατη αντίληψη, που προσδιορίζεται από πολλούς δείκτες. Μεταξύ αυτών αξιόλογη θέση καταλαμβάνει η ικανοποίηση του ασθενή. Η αποτίμηση της ικανοποίησης αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την εκτίμηση της φροντίδας υγείας, καθώς και για την έρευνα, την οργάνωση, το σχεδίασμά και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Παράλληλα, αποτελεί ένα μέτρο της ποιότητας της ιατρικής και νοσηλευτικής φροντίδας και συχνά χρησιμοποιείται για να αποδείξει τα οφέλη των αλλαγών σε προγράμματα ποιοτικής βελτίωσης, δεδομένου ότι λαμβάνει υπόψη της την οπτική των ασθενών για την φροντίδα της υγείας τους .Η συνεχής βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας αποτελεί βασικό στόχο της δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας και πιο συγκεκριμένα του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείο Αιγινήτειο. Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε έρευνα στην Νευρολογική Κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου "Αιγινήτειο" προκειμένου να διερευνηθεί η ικανοποίηση των χρηστών-ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Για την πραγματοποίηση της μελέτης αυτής χρησιμοποιήσαμε ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώθηκε κατόπιν συνέντευξης, από 100 ασθενείς κατά την χρονική περίοδο από 22/12/2008 έως της 26/2/2009 και περιελάμβανε ερωτήσεις σε σχέση με τα δημογραφικά στοιχεία, με την προσέλευση στο νοσοκομείο, για το ιατρικό και νοσηλευτικό έργο, το πώς κρίνουν την ξενοδοχειακή υποδομή του νοσοκομείου, σχετικά με της διαδικασίες διαχείρισης νοσηλευόμενων και με την ατομική εκτίμηση της υγείας τους και μια γενική ερώτηση που αφορούσε την συνολική ικανοποίηση από την παραμονή στο Νοσοκομείο. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι γενικά τα ποσοστά ικανοποιημένων ασθενών είναι υψηλότερα κύριος στης Ιατρικές υπηρεσίες, Νοσηλευτικές υπηρεσίες, Δυνατότητα επικοινωνίας και στο Μηχανισμό εξυπηρέτησης ιατρικών αναγκών, ενώ μεγαλύτερη δυσαρέσκεια εκφράζεται στην Ξενοδοχειακή Υποδομή. |
el |