heal.abstract |
Η υγεία του ατόμου αποτελεί απαραίτητο καν καθοριστικό παράγοντα για την ποιότητα της ζωής του. Ένας τρόπος μέτρησης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας είναι η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Η ικανοποίηση των ασθενών άρχισε σταδιακά να θεωρείται μια ανεξάρτητη μεταβλητή, σύμφωνα με την οποία οι απόψεις των ασθενών έγιναν ένα χρήσιμο εργαλείο για τον έλεγχο και την βελτίωση της ποιότητας στον τομέα των υπηρεσιών υγείας. Εξαιτίας αυτής της αλλαγής, τα διάφορα νοσηλευτικά ιδρύματα, από τα μεγάλα ιδιωτικά μέχρι τα δημόσια νοσοκομεία, απέκτησαν μια καινούργια πολιτική εστιασμένη στην πελατειακή ικανοποίηση. Σύμφωνα με τους περισσότερους ερευνητές, η ικανοποίηση των ασθενών ορίζεται ως ένας συνδυασμός εμπειριών, προσδοκιών και αναγκών, όπως αυτά γίνονται αντιληπτά από τους ίδιους τους ασθενείς και όπως καθορίζονται από το γενικότερο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο της εκάστοτε κοινωνίας και εποχής. Οι υπηρεσίες υγείας που ασχολούνται με τον άνθρωπο πρέπει να θεωρούν την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν βασικό στοιχείο της λειτουργίας τους. Παράλληλα, οφείλουν να προβαίνουν σε συνεχή έλεγχο και βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας που προσφέρουν, προκειμένου να τους εμπιστεύονται οι πολίτες της κάθε κοινωνίας στο σύνολό τους, έτσι ώστε να αισθάνονται ασφάλεια ως προς τη καλή υγεία και ποιότητα ζωής τους. Για το λόγο αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό να γίνονται συστηματικά και τακτικά μελέτες αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και φροντίδας των ασθενών. Ένας από τους πιο σύγχρονους τρόπους διερεύνησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας είναι η αποτύπωση των απόψεων των ασθενών, οι οποίοι αποτελούν τα άτομα που χρησιμοποιούν τις εν λόγω υπηρεσίες. Αυτό γίνεται κυρίως μέσω δομημένων ερωτηματολογίων, τα οποία αποσκοπούν στην εκτίμηση της ικανοποίησης των ασθενών από τις υγειονομικές υπηρεσίες. |
el |