heal.abstract |
Επιχειρήσαμε την μέτρηση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης από το ακαδημαϊκό προσωπικό της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.) του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Καλαμάτας (Α.Τ.Ε.Ι.-Κ). Προσαρμόσαμε το υπόδειγμα SERVQUAL και πραγματοποιήσαμε δημοσκοπική έρευνα, την περίοδο Ιούνιος - Σεπτέμβριος 2012, σε δείγμα 310 σπουδαστών της Σ.Δ.Ο. του Α.Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας. Ο μέσος όλων των διαστάσεων ποιότητας, που αφορούν τις προσδοκίες τους, εκτιμήθηκε σε 6,07, σε 7βάθμια κλίμακα Likert (1-7), ενώ ο αντίστοιχος μέσος για την αντιλαμβανόμενη ποιότητα εκτιμήθηκε σε 4,62, δηλαδή μια απόκλιση των μέσων, κατά 1,45 ή κατά 24% χαμηλότερη, η αντιλαμβανόμενη ποιότητα από την προσδοκώμενη. Με στάθμιση της απόκλισης, που υπολογίστηκε από τη διαφορά των μέσων (μ), ως μέτρο εκτίμησης της ικανοποίησης των σπουδαστών του δείγματος, ανά διάσταση ποιότητας, προέκυψε ότι η έλλειψη ικανοποίησης από το βαθμό ποιότητας της διάστασης Ένσυναίσθηση’ κατέλαβε την πρώτη θέση και ακολουθούν ‘Απόδοση’, ‘Ανταποκρισιμότητα’ και ‘Διασφάλιση’, με μικρές διαφορές μεταξύ τους, ενώ η διάσταση ‘Ακαδημαϊκό περιβάλλον’ καταλαμβάνει την τελευταία θέση. Τα αποτελέσματα αυτά δεν έρχονται σε πλήρη αντίθεση με αποτελέσματα αντίστοιχων ερευνών, σε ιδρύματα άλλων χωρών. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδεικνύουν τις προτεραιότητες, για τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη Σ.Δ.Ο. του Α.Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας, όπως την αντιλαμβάνονται οι σπουδαστές. Αξιολογώντας τη σειρά κατάταξης, τις πληροφορίες του βαθμού έλλειψης ικανοποίησης και την προσωπική μας γνώμη, ως σπουδαστές του Τμήματος Δ.Μ.Υ.Π. του Α.Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας, ξεχωρίζουμε δύο διαστάσεις ποιότητας, που προτείνουμε να αποτελόσουν προτεραιότητα, για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης: Ένσυναίσθηση’ και ‘Ανταποκρισιμότητα’. |
el |