Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Ικανοποίηση ασθενών Γενικού Νοσοκομείου Φλώρινας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μεϊμάρης, Θεόδωρος el
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:08:20Z
dc.date.available 2015-11-25T03:08:49Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/13115
dc.title Ικανοποίηση ασθενών Γενικού Νοσοκομείου Φλώρινας el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία el
heal.secondaryTitle el
heal.keyword Ικανοποίηση ασθενών el
heal.keyword Υπηρεσίες υγείας el
heal.keyword Ποιότητα el
heal.keyword Έλεγχος ποιότητας el
heal.contributorName el
heal.language gre el
heal.access free el
heal.accessText el
heal.license Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα el
heal.fileFormat PDF *
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννησου el
heal.publicationDate 2012-06-01 el
heal.abstract Η ικανοποίηση των ασθενών είναι ένας δείκτης ποιότητας για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, άρα η καταγραφή της άποψης των νοσηλευομένων ασθενών στα νοσοκομεία (μέσω δομημένων ερωτηματολογίων) είναι η κύρια μέθοδος αξιολόγησης αλλά και ανατροφοδότησης του συστήματος για τη μέτρηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με το επίπεδο ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στα νοσοκομεία κρίνεται πλέον στις μέρες μας αναγκαία και αναπόφευκτη. Η μέτρηση της ικανοποίησης έγκειται στη διερεύνηση ποικίλων πτυχών του τομέα υγείας, οι οποίες σχετίζονται μεταξύ άλλων με την προσβασιμότητα, την αποτελεσματικότητα και τη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών υγείας, καθώς και με την ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος. Η ενημέρωση που παρέχεται στο χρήστη για το πρόβλημα της υγείας του, ο χρόνος αναμονής, η ποιότητα και η διαθεσιμότητα του εξοπλισμού και τα υψηλά ποσοστά διαγνωστικής επιτυχίας αποτελούν ορισμένες από τις παραμέτρους που αξιολογούνται για την αποτίμηση της ικανοποίησης του ασθενούς από τις υπηρεσίες υγείας. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ποιότητα αποτελεί παροχή διαγνωστικών και θεραπευτικών πράξεων ικανών να διασφαλίσουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον τομέα της υγείας, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της σύγχρονης ιατρικής επιστήμης, η οποία πρέπει να στοχεύει στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με τον ελάχιστο ιατρογενή κίνδυνο, καθώς και στη μέγιστη δυνατή ικανοποίηση του ασθενή από άποψη διαδικασιών, αποτελεσμάτων και ανθρώπινης επαφής. Η επιδίωξη της ποιότητας στην υγεία αφορά τη λειτουργία των συστημάτων υγείας, τη λειτουργία υπηρεσιών υγείας (νοσοκομεία, εργαστήρια, κ.ά.) και την παροχή μεμονωμένης φροντίδας. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η ποιότητα στην υγεία δεν αφορά μόνο το ιατρικό έργο, αλλά επεκτείνεται σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών και φροντίδων. Γι' αυτό άλλωστε, τα τελευταία χρόνια, η ποιότητα δεν αποσκοπεί μόνο στην ικανοποίηση του ασθενούς, αλλά όλων των "πελατών" των υπηρεσιών υγείας, στους οποίους περιλαμβάνονται, εκτός από τους ασθενείς, οι συγγενείς, οι επισκέπτες και ο κοινωνικός περίγυρος. Με την πλήρη κατανόηση των αναγκών των ασθενών, το Νοσοκομείο είναι σε θέση να διατυπώσει στρατηγικές και διαδικασίες με σκοπό να βελτιώσει την ικανοποίηση των ασθενών του. Η βελτίωση αυτή επιτυγχάνεται μέσω της εφαρμογής διεργασιών και μετρήσεις της ποιότητας που εντάσσονται μέσα στα συστήματα ποιότητας. Για την εκκίνηση της διαδικασίας βελτίωσης κρίνεται απαραίτητη η αξιολόγηση των προσφερομένων υπηρεσιών υγείας, προκειμένου να επισημανθούν οι τομείς που χρειάζονται βελτίωση. Η αξιολόγηση αυτή αποτελεί στόχο της συγκεκριμένης εργασίας και επιτυγχάνεται με την μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών. Στην παρούσα πτυχιακή εργασία γίνεται προσπάθεια να μετρηθεί η ικανοποίηση των ασθενών του νοσοκομείου της Φλώρινας. Για την επίτευξη του σκοπού της έρευνας διαμορφώθηκε ερωτηματολόγιό, το οποίο περιλάμβανε μια σειρά ερωτήσεων κλειστού τύπου ανά ενότητα οπού συμπληρώθηκε από τους ερωτηθέντες οι οποίοι ήταν νοσηλευόμενοι στην κλινική. Για την κατάρτιση του ερωτηματολογίου ελήφθησαν υπόψη μια σειρά παραμέτρων, οι οποίες οδήγησαν στη διαμόρφωση επιμέρους ενοτήτων όπως το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, την ξενοδοχειακή υποδομή του νοσοκομείου και άλλες ενότητες οι οποίες περιγράφονται αναλυτικά. Το ερωτηματολόγιο το συμπλήρωναν οι ασθενείς ή οι συνοδοί τους λίγο πριν εξέλθουν από το νοσοκομείο. Ο συμμετέχων στην έρευνα ασθενής ενημερωνόταν σχετικά με τον σκοπό αυτής της έρευνας και τον τρόπο συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου. Ως κατάλληλοι χώροι για την έρευνα επιλέχθηκαν τα δωμάτια νοσηλείας των ασθενών. Το μέγεθος του δείγματος στην εν λόγω έρευνα ήταν για 100 ασθενείς και η καταχώριση και επεξεργασία των δεδομένων έγινε στο πρόγραμμα MICROSOFT EXCELL. Τα αποτελέσματα της έρευνας που προέκυψαν είναι σημαντικά και μπορούν να βελτιώσουν κάποιες διαδικασίες του νοσοκομείου αλλά και να αναδείξουν σοβαρά προβλήματα και ελλείψεις. Συμπερασματικά προκύπτει ότι η ικανοποίηση των ασθενών επηρεάζεται ανάλογα με το φύλο, την οικογενειακή κατάσταση, την υπηκοότητα, τον ασφαλιστικό φορέα κ.α. αφού οι απαντήσεις των ασθενών αλλάζουν ανάλογα με την κατηγορία που ανήκει ο καθένας. el
heal.advisorName Κουπίδης, Σωτήριος el
heal.committeeMemberName el
heal.academicPublisher ΤΕΙ Πελοποννήσου el
heal.numberOfPages 108 *


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές