heal.abstract |
Εκτιμήθηκε ο βαθμός Οργανωσιακής Δέσμευσης (Ο.Δ.) μελών Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Π.) σε τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα στην Ελληνική επικράτεια (ΑΤΕΙ Καλαμάτας), σε δείγμα 31 μελών Ε.Π. (52% ρυθμός επιστροφής), με το ερευνητικό εργαλείο Organizational Commitment Questionnaire, των Meyer & Allen (1997), στο τέλος του 2012. Η Ο.Δ., ως έννοια, αναπτύχθηκε στα πλαίσια της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων και της διοίκηση επιχειρήσεων και έχει να κάνει με το πόσο αφοσιωμένοι είναι οι εργαζόμενοι σε έναν οργανισμό και, άρα, πόσο αποδοτικά εργάζονται και το βαθμό προσήλωσή τους στους σκοπούς και στόχους του οργανισμού. Εκτιμήθηκε η Ο.Δ. στις τρεις της διαστάσεις, Συναισθηματική, Συνέχειας και Κανονιστική, η διαφορά μεταξύ τους και σε σχέση με κάποιους δημογραφικούς παράγοντες του εκπαιδευτικού προσωπικού (φύλο, ακαδημαϊκή βαθμίδα και έτη υπηρεσίας στο Ίδρυμα). Τα συμπεράσματα της έρευνας αυτής, που προέκυψαν με διάφορες εναλλακτικές στατιστικές τεχνικές, ήταν ότι μέλη Ε.Π. εκφράζουν σχετικά υψηλό βαθμό Ο.Δ., ως προς τη Συναισθηματική διάσταση, ενώ εκφράζουν μέτριο βαθμό, ως προς τις διαστάσεις Κανονιστική και Συνέχειας. Η Συνολική Ο.Δ. που εκφράζουν τα μέλη Ε.Π. είναι σε μέτριο βαθμό, με μια ελαφρά τάση για υψηλό. Επομένως, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι πρόκειται για περίπτωση ολοκληρωτικής δέσμευσης και μάλιστα, για ορισμένες κατηγορίες μελών, ισχύει η περίπτωση ολοκληρωτικής έλλειψης δέσμευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας μπορούν να λειτουργήσουν ως έναυσμα για συζητήσεις, μεταξύ των μελών του εκπαιδευτικού προσωπικού στο Α.Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας, σχετικά με τους παράγοντες που θα μπορούσαν να ενδυναμώσουν την οργανωσιακής τους δέσμευση. Η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και επομένως το μέλλον του Ιδρύματος, εξαρτάται από τη δέσμευση που αναπτύσσει κάθε μέλος Ε.Π. με το Ίδρυμα, όπως τεκμηριώνεται στη θεωρία. Οι παράγοντες, που είναι σημαντικοί για να ενδυναμωθεί η οργανωσιακή δέσμευση, περιγράφονται στη θεωρία, αλλά πρέπει να εξειδικευτούν στις ιδιαίτερες συνθήκες του Α.Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας και του ειδικού περιβάλλοντος, που διαμορφώνεται και πολύ συχνά μεταβάλλεται από τις εκάστοτε κυβερνητικές πολιτικές, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. |
el |