heal.abstract |
Η παρούσα εργασία έχει ως βασικό σκοπό να εξετάσει το επίπεδο της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας που λαμβάνουν οι ασθενείς σε ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό επίπεδο. Αρχικά, παρουσιάζεται η έννοια της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας, ο σκοπός μέτρησης της και τα εργαλεία μέτρησης αυτής καθώς και το τι υπάρχει σήμερα στην ελληνική πραγματικότητα των νοσοκομείων της χώρας. Στη συνέχεια παρουσιάζονται μέθοδοι οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν προκειμένου να βελτιωθεί και να διασφαλιστεί ένα υψηλό επίπεδο ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας. Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για την αξιολόγηση του επιπέδου της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας είναι η ικανοποίηση των χρηστών των υπηρεσιών αυτών. Γίνεται εκτενής αναφορά στον ορισμό της ικανοποίησης, στα οφέλη και τη χρησιμότητα μέτρησης της καθώς και στα συστήματα μέτρησης αυτής. Όλα τα παραπάνω έγινε προσπάθεια να ερευνηθούν στο Περιφερειακό Γενικό Νοσοκομείο Τρίπολης “Η Ευαγγελίστρια ” και στο Περιφερειακό Γενικό Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών “ Παναγιά η Βοήθεια”, όπου γίνεται η παρουσίαση της διάρθρωσης και της λειτουργίας τους. Η έρευνα για την αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχουν τα προαναφερθέντα Νοσοκομεία έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίων, με ερωτήσεις κλειστού τύπου και ο τρόπος συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων ήταν η συνέντευξη. Τέλος, παρουσιάζεται το ερευνητικό μέρος της εργασίας αυτής όπου παρατίθεται ο σκοπός, ο σχεδιασμός, η μέθοδος και τα στοιχεία του δείγματος καθώς και τα αποτελέσματα που προέκυψαν από αυτήν και η αξιολόγηση αυτών. |
el |