Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Το κοινωνικό προφίλ του δήμου Μαλεβιζίου Ηρακλείου Κρήτης και οι κοινωνικές δράσεις την τριετία της κρίσης μέσα από επιτόπια έρευνα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαλάμπρου, Αντώνης el
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:08:48Z
dc.date.available 2015-11-25T03:09:08Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/13177
dc.title Το κοινωνικό προφίλ του δήμου Μαλεβιζίου Ηρακλείου Κρήτης και οι κοινωνικές δράσεις την τριετία της κρίσης μέσα από επιτόπια έρευνα el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία el
heal.secondaryTitle el
heal.keyword Κοινωνική πολιτική el
heal.keyword Τοπική αυτοδιοίκηση el
heal.keyword Οικονομική ύφεση el
heal.keyword Ηράκλειο el
heal.contributorName el
heal.language gre el
heal.access free el
heal.accessText el
heal.license Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα el
heal.fileFormat PDF *
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννησου el
heal.publicationDate 2014-01-01 el
heal.abstract Το παρόν πόνημα στοχεύει στην καταγραφή, παρουσίαση και αποτίμηση των δράσεων Κοινωνικής Πολιτικής που ανέπτυξε ο Καλλικρατικός Δήμος Μαλεβιζίου Ηρακλείου Κρήτης από το 2011 μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2014, την 3ετία δηλαδή που η ολοένα ανελισσόμενη οικονομική ύφεση έγινε αιτία να αυξηθεί ο αριθμός των ατόμων που ανήκουν στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες αλλά και να οξυνθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ομάδες αυτές. Σκοπός του είναι η μελέτη του βαθμού, του είδους των παρεμβάσεων, των τρόπων στήριξης και υλοποίησης των διαφόρων δράσεων, της αποτελεσματικότητας αυτών, καθώς και η εκτίμηση της ικανοποίησης των χρηστών τους σε σχέση με τα κοινωνικά προβλήματα της περιοχής. Η εργασία αυτή καταδεικνύει το ρόλο και το πεδίο αρμοδιότητας των πρωτοβαθμίων φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην άσκηση Κοινωνικής Πολιτικής, σε μια εποχή που αυτοί καλούνται να αντιμετωπίσουν αυξημένα κοινωνικά προβλήματα. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την επιτόπια έρευνα στις κοινωνικές δομές του Δήμου σε συνδυασμό με την επεξεργασία του θεσμικού πλαισίου, απέδειξαν ότι ο Δήμος Μαλεβιζίου, παρά τα σοβαρά προβλήματα, ασκεί σημαντική Κοινωνική Πολιτική αναλαμβάνοντας διαχρονικά πρωτοβουλίες κοινωνικών παρεμβάσεων. Σε μία από τις κοινωνικές δομές που λειτουργούν στο Δήμο, στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», για να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητά του, διεξήχθη δειγματοληπτική έρευνα, ώστε να καταγραφεί ο βαθμός ικανοποίησης των χρηστών του από τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Για την έρευνα αυτή συντάχτηκε ειδικό ερωτηματολόγιο στο οποίο κλήθηκαν να απαντήσουν 170 άτομα-χρήστες του προγράμματος. Από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών είναι ικανοποιημένοι από τη λειτουργία, τις υπηρεσίες και το προσωπικό του προγράμματος. Επίσης αναδείχτηκαν ελλείψεις και έγιναν προτάσεις για τη βελτίωσή του. This study aims at recording, presentation and evaluation of social policy actions that were brought up by the Kallikrati Municipality of Malevizi, Heraklion Crete, starting from 2011 until the first half of 2014, the 3 years that the ever-growing recession caused an increase in the number of people in the vulnerable groups and also exacerbated the problems facing these groups. The degree, type of intervention, ways to support and implementation of the different actions, efficiency of those and the assessment of user satisfaction in relation to the social problems of the region are studied in depth. This paper demonstrates the role and remit of the primary local authorities to exercise Social Policy, at a time when they have to face increased social problems. The conclusions drawn from fieldwork in social structures of the municipality in conjunction with processing of the institutional framework, show beyond doubt that the Municipality of Malevizi has significant social policy and assumes several social intervention initiatives over time, despite some serious problems. A special survey was conducted to assess effectiveness and record the degree of satisfaction of users of the services in «Help at Home», one of the social structures that operate within the municipality. A special questionnaire was drawn and the 170 citizens-users of the program were asked to respond. Analysis of the results showed that the majority of users are satisfied with its operation, services and program staff. Deficiencies of the service and recommendations for improvement were highlighted. el
heal.advisorName Σωτηρόπουλος, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName el
heal.academicPublisher ΤΕΙ Πελοποννήσου el
heal.numberOfPages 117 *


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές