heal.abstract |
Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της έννοιας της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας και οι θεωρίες και μέθοδοι διασφάλισής της στην περίπτωση ενός μαιευτηρίου. Η υγεία είναι η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνο η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας, ενώ το σύστημα υγείας είναι το σύνολο των ανθρώπινων και υλικών πόρων του τομέα της υγείας που με συγκεκριμένο τρόπο οργάνωσης και διοίκησης στοχεύει στη μεγιστοποίηση του επιπέδου υγείας του πληθυσμού. Είναι γενικά παραδεκτό ότι το αγαθό της υγείας διαφέρει από τα υπόλοιπα αγαθά, αλλά αποτελεί ένα κοινωνικό αγαθό, η απόκτηση του οποίου δεν μπορεί να επηρεάζεται από την οικονομική κατάσταση ή την κοινωνική θέση του ατόμου. Οι υπηρεσίες υγείας περιλαμβάνουν τις ιατρικές, νοσηλευτικές, ξενοδοχειακές και άλλες υπηρεσίες που μπορεί να δεχτεί ο ασθενής για την αποκατάσταση ή διατήρηση της υγείας του. Η ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας μπορεί να οριστεί ως ο βαθμός στον οποίο οι υπηρεσίες υγείας μπορούν να αυξήσουν την πιθανότητα εμφάνισης των επιθυμητών αποτελεσμάτων υγείας. Η έρευνα της παρούσης εργασίας, η οποία στηρίχθηκε στη φιλοσοφική προσέγγιση του θετικισμού και τον παραγωγικό συλλογισμό, πραγματοποιήθηκε με χρήση δομημένων ερωτηματολογίων και δείγμα τους εργαζόμενους συγκεκριμένου οργανισμού υγείας. Η στατιστική επεξεργασία των ερωτηματολογίων πραγματοποιήθηκε με χρήση περιγραφικών μέτρων στατιστικής, ελέγχων ANOVA και εργαλείων κοινωνιομετρίας (κοινωνιομετρικός πίνακας και κοινωνιόγραμμα). Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι (1) η ποιότητα του εξεταζόμενου οργανισμού εμφανίζεται σε ικανοποιητικά επίπεδα με περιθώρια βελτίωσης, (2) τα προβλήματα στην ποιότητα αξιολογούνται ως ιδιαιτέρως σημαντικά, (3) οι εργαζόμενοι παρουσιάζονται γνώστες της σπουδαιότητας των αποτελεσμάτων και των οφελών που είναι δυνατόν να επέλθουν από μία συνεχή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας (4) το ιατρικό κρίνεται ως το περισσότερο ποιοτικό, ενώ το διοικητικό απορρίπτεται από άποψη ποιότητας. |
el |