heal.abstract |
Οι υπηρεσίες υγείας σήμερα, είτε παρέχονται από ιδιωτικούς είτε από δημόσιους φορείς, οφείλουν να ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών - ασθενών, όπως αυτές διαμορφώνονται μέσω των αξιών και των προτύπων που συνθέτουν μια κοινωνία. Στη διαδικασία αυτή, το marketing υπηρεσιών υγείας, μια δραστηριότητα σχετικά πρόσφατη, κυρίως στην Ευρωπαϊκή πρακτική, αποτελεί ένα πεδίο έρευνας και πρακτικής εφαρμογής με εξαιρετική αξία. Τα προβλήματα του marketing των υπηρεσιών υγείας, απαιτούν βαθιά κατανόηση του περιβάλλοντος, της αγοράς και των ατόμων που δρουν σε αυτή, των παραγόντων που επιδρούν στη ζήτηση για υπηρεσίες, καθώς και των στόχων του εκάστοτε οργανισμού σε κάθε τομέα, δημόσιο και ιδιωτικό. Η παρούσα πτυχιακή εργασία με θέμα τα Ευρωπαϊκά Μοντέλα Marketing στο χώρο της υγείας, την περίοδο της κρίσης, εστι¬άζει και εμβαθύνει στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του marketing υπηρεσιών υγείας, όπως διαμορφώνονται στο σύγχρονο υγειονομικό περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό παρατίθενται και αναλύονται οι βασικές έννοιες του marketing στις υπηρεσίες υγείας, και επιπλέον καταγράφονται και διερευνώνται τα συστήματα και οι υπηρεσίες υγείας και πώς αυτά εξελίσσονται μέσω του marketing των υπηρεσιών υγείας. Επιπλέον διερευνάται η επίδραση της οικονομικής κρίσης στο marketing και οι παράγοντες που δυσκολεύουν την εφαρμογή του. Η εργασία χωρίζεται σε πέντε κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαια αποτελεί το γενικό μέρος της πτυχιακής και αναφέρονται στην έννοια του marketing και τα χαρακτηριστικά του. Αναλύεται ιδιαίτερα η οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις της στο marketing. Στη συνέχεια παρουσιάζεται αναλυτικά ο τομέας της υγείας και το marketing στο χώρο της υγείας. Τέλος, προσδιορίζεται το κοινωνικό marketing και πως αυτό εφαρμόζεται στο χώρο της υγείας. |
el |