heal.abstract |
Τα τελευταία χρόνια οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών έχουν κάνει την εμφάνιση τους και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα των ατόμων όλων των αναπτυγμένων χωρών. Το συγκεκριμένο έχει ως αποτέλεσμα, αυτές οι τεχνολογίες και οι εφαρμογές που απορρέουν από αυτές να «εισβάλουν» και στην καθημερινότητα των δημοσίων φορέων. Έτσι υπήρξε η εμφάνιση ενός νέου όρου στα δεδομένα της δημόσιας διοίκησης, γνωστού ως Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, οι οποίες μετέτρεψε τις παραδοσιακές κυβερνήσεις σε κυβερνήσεις παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών και εξελιγμένων τεχνολογιών. Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση αναπτύσσεται δυναμικά στην Ευρώπη, ενώ η Ελλάδα κάνει τη βέλτιστη δυνατή προσπάθεια να ακολουθήσει τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες. Τα οφέλη δε από την ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι πολλά και διαφορετικά, αρκεί η εφαρμογή της να είναι ορθή και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια έρευνα για τη στάση κα τις αντιλήψεις των υπαλλήλων των δημοσίων οργανισμών έναντι των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Συγκεκριμένα, η έρευνα διεξήχθη μέσα από δομημένο ερωτηματολόγιο, το οποίο μοιράστηκε στους υπαλλήλους της ΔΕΥΑΗ, αλλά και σε υπαλλήλους του Δήμου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι υπάλληλοι των δημόσιων οργανισμών, οι οποίοι ερωτήθηκαν είναι εξοικειωμένοι και θεωρούν χρήσιμες τις ΤΠΕ, ενώ θέλουν και προτίθενται να τις χρησιμοποιούν. Βέβαια, παρατηρήθηκε ότι υπάρχει ακόμα υψηλή ανασφάλεια για το αν πρέπει ή όχι να δίδονται ηλεκτρονικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.
In recent years, modem technologies of information and communication (ICT) have made their appearance and play an important role in everyday lives of people of all developed countries. These technologies and the applications deriving from them “invaded” the everyday lives of public organizations. That was the reason why a new term has appeared to the data of public administration, known as e-Govemment. E- Govemment turned traditional governments to governments which provide electronic services and advanced technologies. E-Govemment is growing strongly in Europe, while Greece make the best effort to follow the other European countries. The benefits of e- Govemment are various, as long as the application is correct and built underspecific conditions. This thesis is a survey on the attitude of the employees of public institutions towards ICT and e-Govemment services. Specifically, the research was conducted through a structured questionnaire , which was distributed among employees of DE Y AH, but also to employees of the municipality of Gortyna. The results showed that the employees of public agencies who answered the questionnaire are familiar and find the ICT quite useful, while having the intention to use them. Of course, it was observed that there is still high uncertainty about whether or not to be given electronically sensitive personal data of users. |
el |