heal.abstract |
Η συγκεκριμένη εργασία εμβαθύνει στις Μαθησιακές Δυσκολίες και ιδιαίτερα στο γραπτό λόγο μέσα από την παρουσίαση και ανάλυση συγκεκριμένων δειγμάτων γραφής καθώς και τη δημιουργία θεραπευτικών προτάσεων σε συγκεκριμένο δείγμα. Έτσι, λοιπόν, στο πρώτο κεφάλαιο αυτού του συγγράμματος αποτυπώνονται ορισμοί και έννοιες των Μαθησιακών Δυσκολιών, η αιτιολογία αυτών καθώς και τα είδη τα οποία χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες διαταραχών λόγου/ γραπτών δεξιοτήτων/γραπτής έκφρασης και αναπτυξιακής διαταραχής στην αριθμητική. Τελευταία, αναφέρονται και τα κριτήρια διάγνωσης των Μ.Δ. Το δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνεται στις Μαθησιακές Δυσκολίες στο γραπτό λόγο. Αρχικά αναφέρονται τα λάθη που παρατηρούνται στη γραφή παιδιών με Μ.Δ. Έπειτα, παρουσιάζονται οι εκθέσεις έξι παιδιών, οι οποίες στη συνέχεια αναλύονται εκτενέστερα ως προς τα λάθη που παρατηρούνται σύμφωνα με τις Παντελιάδου & Πατσιοδήμου (2007) σε μορφή πινάκων. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο επιλέγεται ένα δείγμα από τα παραπάνω (για το οποίο αιτιολογείται η επιλογή του συγκεκριμένου γραπτού) και διαμορφώνεται ένα θεραπευτικό πλάνο αντιμετώπισης των λαθών που παρατηρήθηκαν στο συγκεκριμένο δείγμα. Παρουσιάζονται, δηλαδή, θεραπευτικές προτάσεις οι οποίες να είναι εύκολα προσβάσιμες και κατανοητές από το παιδί ώστε να διορθώσει τα λάθη του και να αναπτύξει το επίπεδο της γραφής του. Οι ασκήσεις που παρουσιάζονται με βάση το δείγμα είναι α) ασκήσεις στα μέρη του λόγου, β) ασκήσεις τονσμού και γ) ασκήσεις ανάπτυξης του λεξιλογίου. |
el |