dc.contributor.author |
Μπάτζιου, Φροσούλα |
el |
dc.date.accessioned |
2015-11-24T19:10:09Z |
|
dc.date.available |
2015-11-26T03:00:11Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier.uri |
http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/13725 |
|
dc.title |
Δημιουργία θεραπευτικού προγράμματος για την αποκατάσταση του φωνήματος /s/ και χορήγηση' |
el |
heal.type |
Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία |
el |
heal.secondaryTitle |
|
el |
heal.classification |
|
el |
heal.keyword |
Σιγματισμός |
el |
heal.keyword |
Αρθρωτική φωνητική |
el |
heal.keyword |
Φωνολογία |
el |
heal.keyword |
Διαταραχές |
el |
heal.keyword |
Φωνήματα |
el |
heal.keyword |
Θεραπευτική |
el |
heal.contributorName |
|
el |
heal.language |
gre |
el |
heal.access |
free |
el |
heal.accessText |
|
el |
heal.license |
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα |
el |
heal.fileFormat |
PDF |
* |
heal.recordProvider |
ΤΕΙ Πελοποννησου |
el |
heal.publicationDate |
2014-03-31 |
el |
heal.abstract |
ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η υλοποίηση ενός θεραπευτικού προγράμματος. Το θεραπευτικό αυτό πρόγραμμα με τη χορήγησή του θα έχει ως στόχο την αποκατάσταση του φωνήματος /s/ καθώς και των συμπλεγμάτων /st/, /sk/, /sx/, /sθ/, /sf/, /sp/ σε ένα αγόρι προσχολικής ηλικίας. Συγκεκριμένα οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι του θεραπευτικού αυτού προγράμματος θα είναι η επίτευξη του κάθε επιμέρους στόχου που τίθεται σε κάθε συνεδρία. Ο μακροπρόθεσμος στόχος του θεραπευτικού προγράμματος είναι να κατακτήσει το παιδί το συγκεκριμένο φώνημα καθώς και τα συμπλέγματα του και να τα χρησιμοποιεί σωστά στην αυθόρμητη ομιλία του και σε διάλογο με άλλα άτομα. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Πριν ξεκινήσουμε τη χορήγηση του θεραπευτικού προγράμματος θα πρέπει να γίνει στο παιδί ένας εκτενής στοματοπροσωπικός έλεγχος για να εξακριβωθεί αν όλες οι δομές που σχετίζονται με την άρθρωση είναι επαρκής. Το πρόγραμμα αποτελείται από ορισμένα στάδια τα οποία θα πρέπει να εκτελούνται ιεραρχικά. Για να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο θα πρέπει το παιδί να έχει επιτύχει το προηγούμενο στάδιο με το ποσοστό που αναφέρεται σε κάθε δοκιμασία. Λόγω του ότι το παιδί είναι προσχολικής ηλικίας η ανάγνωση είναι αδύνατη. Με το εικονογραφημένο υλικό το παιδί θα μπορεί να παράγει τις λέξεις αυθόρμητα αφού πρώτα προηγηθεί το στάδιο της παραγωγής κατ’ επανάληψη. Ακόμα με το εικονογραφημένο υλικό και τις δραστηριότητες το παιδί θα συμμετέχει ενεργά χωρίς να κουράζεται αλλά και χωρίς να βαριέται. Οι ενισχυτές παίζουν σημαντικό ρόλο καθώς ενθαρρύνουν το παιδί να συνεχίσει. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Μετά την στοματοπροσωπική εξέταση διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχει κάποια δομική ανεπάρκεια. Το γεγονός αυτό καθιστά πιο εύκολη την θεραπευτική παρέμβαση. Ο Γιάννης προφέρει το φώνημα /s/ αλλοιωμένο με αποτέλεσμα να ακούγεται /θ/. Οι συνεδρίες που χρειάστηκαν ήταν 26 από 2 φορές την εβδομάδα με 45-60’ την κάθε μια. Οι παραπάνω στόχοι ολοκληρώθηκαν εν μέρει καθώς το παιδί ολοκλήρωσε με επιτυχία τη γενίκευση του φωνήματος /s/ στην αυθόρμητη ομιλία. Από την άλλη για προσωπικούς λόγους του παιδιού οι συνεδρίες έπρεπε να διακοπούν με αποτέλεσμα να μην προχωρήσουμε στην χορήγηση των συμπλεγμάτων. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Συμπεραίνοντας θα λέγαμε πως ο Γιάννης είναι ένα αρκετά έξυπνο παιδί αφού κατάφερε μέσα σε 26 συνεδρίες να γενικεύσει το φώνημα /s/. Καλό θα ήταν να συνεχιστεί η λογοθεραπευτική παρέμβαση ώστε να καταφέρει να γενικεύσει και τα παραπάνω συμπλέγματα. |
el |
heal.advisorName |
Μακρής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
|
el |
heal.academicPublisher |
ΤΕΙ Πελοποννήσου |
el |
heal.numberOfPages |
185 |
* |