heal.abstract |
Η εργασία αυτή γίνεται στo πλαίσιo της «πτυχιακής εργασίας» για το Α.Τ.Ε.Ι Καλαμάτας του τμήματος Λογοθεραπείας. Εισαγωγικά η εργασία περιλαμβάνει τα εξής κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο δίνεται η νευρολογία του λόγου. Δηλαδή οι διαδικασίες του εγκεφάλου ώστε να παραχθεί ομιλία. Σημειώνονται επίσης και οι 5 εγκεφαλικές συζυγίες οι οποίες εμπλέκονται στην παραγωγή του λόγου. Έπειτα δίνονται οι ορισμοί λόγου, επικοινωνίας και ομιλίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο δίνονται οι ορισμοί των αρθρωτικών και φωνολογικών διαδικασιών καθώς και η αιτιολογία αυτών, με την μορφή του πολυαξονικού συστήματος ταξινόμησης. Το τρίτο κεφάλαιο χαρακτηρίζεται από τα στάδια ανάπτυξης του λόγου σε διάφορες ηλικίες (0-1, 1-3, 3-6 έτη). Στην συνέχεια του κεφαλαίου, δίνονται πληροφορίες για την παραγωγή των φωνημάτων (τρόπος-τόπος άρθρωσης). Το τέταρτο κεφάλαιο χαρακτηρίζεται από τις φωνολογικές διεργασίες των παιδιών. Αναφέρονται οι διαδικασίες απλοποίησης (δομικές, συστημικές, άλλες διαδικασίες). Στο πέμπτο κεφάλαιο παραθέτονται, οι στόχοι της αξιολόγησης, οι αρχές της αξιολόγησης αρθρωτικών και φωνολογικών διαταραχών (λεπτομερές ιστορικό) και οι μέθοδοι αξιολόγησης των διαταραχών φώνησης και αντίχησης (επίσημο-ανεπίσημο τεστ). Στο έκτο κεφάλαιο έχουν σημειωθεί θεραπευτικές προσεγγίσεις, δίνοντας βραχυπρόθεσμους στόχους και τρόπους επίτευξης τους. Στο τέλος του κεφαλαίου αυτού σημειώνονται και οι μακροπρόθεσμοι στόχοι. Τα παραρτήματα (1) και (2) περιλαμβάνουν ασκήσεις λέξεων και εικόνων με φωνήματα στόχους το /δ/ και το /θ/. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε για τα πλαίσια αυτής της εργασίας και συμμετείχαν δύο παιδιά. Τα παιδιά έχουν την ηλικία των 5 ετών και την ηλικία των 9ετών. Η παρούσα έρευνα περιλαμβάνει στοιχεία του παιδιού από το ιστορικό του αναπτυξιολόγου και έπειτα ασκήσεις παρέμβασης, που δόθηκαν στο παιδί για την διεκπεραίωση αυτής της εργασίας. |
el |