Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Διερεύνηση των αποκλίσεων γλωσσικής ανάπτυξης μεταξύ παιδιών που τραυλίζουν και παιδιών που δεν τραυλίζουν ηλικίας 4-7 ετών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καρτάνου, Ηρώ el
dc.date.accessioned 2015-11-24T19:10:13Z
dc.date.available 2015-11-26T03:04:21Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/13731
dc.title Διερεύνηση των αποκλίσεων γλωσσικής ανάπτυξης μεταξύ παιδιών που τραυλίζουν και παιδιών που δεν τραυλίζουν ηλικίας 4-7 ετών el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία el
heal.secondaryTitle el
heal.classification el
heal.keyword Γλωσσική ανάπτυξη el
heal.keyword Διαταραχές λόγου el
heal.keyword Τραυλισμός el
heal.keyword Προσχολική ηλικία el
heal.keyword Πρωτοσχολική ηλικία el
heal.contributorName el
heal.language gre el
heal.access free el
heal.accessText el
heal.license Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα el
heal.fileFormat PDF *
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννησου el
heal.publicationDate 2014-01-01 el
heal.abstract Η παρούσα εργασία επικεντρώθηκε αρχικά στη θεωρητική υποστήριξη της ανασκόπησης των επιπέδων γλωσσικής ανάλυσης και της παθολογίας του τραυλισμού. Στη συνέχεια, δόθηκε στην καταγραφή των αποτελεσμάτων και την διεξαγωγή συμπερασμάτων βάσει δείγματος παιδιών που ελήφθη, με σκοπό τη διερεύνηση των γλωσσικών αποκλίσεων μεταξύ παιδιών που τραυλίζουν και παιδιών που δεν τραυλίζουν, ηλικίας 4-7 ετών. Στο Κεφάλαιο 2 εφόσον διευκρινιστούν οι έννοιες "γλώσσα" και "ομιλία", αναλύονται τα συστατικά στοιχεία της γλώσσας, τα οποία αποτελούνται από τη φωνολογία, τη σύνταξη, τη σημασιολογία, τη μορφολογία και την πραγματολογία. Τα στοιχεία αυτά με τη σειρά τους εισάγονται στου τρεις τομείς της γλώσσας, τη μορφή (φωνολογία, μορφολογία, συντακτικό), τη χρήση (πραγματολογία) και το περιεχόμενο (σημασιολογία). Έπειτα, παρατίθενται τα στάδια ανάπτυξης του κάθε γλωσσικού στοιχείου ξεχωριστά, από τη στιγμή της γέννησης ενός παιδιού, μέχρι την ολοκλήρωση της ανάπτυξης κάθε κατηγορίας. Στο Κεφάλαιο 3 ακολουθεί μία αδρή περιγραφή του φαινομένου του τραυλισμού. Γίνεται αναφορά στον ορισμό του τραυλισμού αλλά και της φυσιολογικής ροής, στη συμπτωματολογία του, στα επιπολαστικά στοιχεία, στη συνήθη ηλικία εμφάνισης και στην αιτιολογία του. Επίσης αναφέρονται οι θεωρητικοί και εμπειρικοί που ασχολήθηκαν με τον τραυλισμό από παλαιότερες εποχές μέχρι και σήμερα, αλλά και οι διαφορετικές θεωρητικές αιτιολογικές και θεραπευτικές προσεγγίσεις, που προέκυψαν από αυτή την πολύχρονη επεξεργασία. Μετά τη θεωρητική προσέγγιση του λόγου/γλώσσας και του τραυλισμού, ακολουθεί το ερευνητικό μέρος της παρούσας εργασίας, που στόχο έχει να διευκρινίσει κατά πόσον παρατηρούνται αποκλίσεις στην γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών που τραυλίζουν και συνεπώς με ποια συχνότητα τα παιδιά που τραυλίζουν. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 10 παιδιά, τα οποία χωρίστηκαν σε ισάριθμες ομάδες τραυλιζόντων και μη. Σε αυτά χορηγήθηκαν: η δοκιμασία φωνητικής και φωνολογικής εξέλιξης (Π.Σ.Λ.1995), η δοκιμασία πληροφοριακής και γραμματικής επάρκειας (Ιωάννης Βογινδρούκας, Αθανάσιος Πρωτόπαπας, Σταυρούλα Σταυρακάκη, 2009), το PLS-3 test και το Bus story test. Τα δείγματα που ελήφθησαν αναλύθηκαν στατιστικά, μέσω του προγράμματος SPSS. Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν έδειξαν στατιστικά σημαντικές γλωσσικές αποκλίσεις μεταξύ των δύο ομάδων σε όλους τους τομείς, εκτός από τον τομέα της φωνολογίας, όπου το 80% των παιδιών της ομάδας των τραυλιζόντων εμφάνισε προβλήματα άρθρωσης δυσανάλογα των ηλικιακών οροσήμων, σε αντίθεση με την ομάδα των μη τραυλιζόντων παιδιών όπου συναντήθηκαν σπάνια αρθρωτικά λάθη, τα οποία όμως ήταν προβλεπόμενα για την ηλικία την οποία διένυαν. Οι ερευνητικές μελέτες σχετικά με τον προβληματισμό των γλωσσικών αποκλίσεων στα παιδιά που τραυλίζουν είναι πολλές φορές αντικρουόμενες. Ένας αριθμός αυτών υποστηρίζει ότι υπάρχουν διαφορές στις γλωσσικές ικανότητες μεταξύ των τραυλιζόντων και μη, ενώ άλλες δεν δέχονται αυτή τη διαφοροποίηση. Σε κάθε περίπτωση, η εξαγωγή αντικειμενικού συμπεράσματος, σχετικά με αυτό τον προβληματισμό θα μπορέσει να προσφέρει πολλά στην αιτιολογία και τη θεραπευτική αντιμετώπιση του τραυλισμού και θα ήταν πολύ χρήσιμη η διεξαγωγή όσο το δυνατόν έγκυρων και αξιόπιστων ερευνών. el
heal.advisorName Γερμπανά, Ειρήνη el
heal.committeeMemberName el
heal.academicPublisher ΤΕΙ Πελοποννήσου el
heal.numberOfPages 104 *


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές