dc.contributor.author |
Σιρανίδου, Δέσποινα |
el |
dc.date.accessioned |
2015-11-24T19:10:13Z |
|
dc.date.available |
2015-11-26T03:00:13Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier.uri |
http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/13733 |
|
dc.title |
Σύγκριση πραγματολογικών ικανοτήτων παιδιών με τυπική ανάπτυξη και παιδιών με νοητική υστέρηση ηλικίας 6 έως 7, 11 ετών |
el |
heal.type |
Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία |
el |
heal.secondaryTitle |
|
el |
heal.classification |
|
el |
heal.keyword |
Πραγματολογία |
el |
heal.keyword |
Πραγματολογικές διαταραχές |
el |
heal.keyword |
Άτομα με νοητικές αναπηρίες |
el |
heal.keyword |
Σχολική ηλικία |
el |
heal.keyword |
Πρωτογενής έρευνα |
el |
heal.contributorName |
|
el |
heal.language |
gre |
el |
heal.access |
free |
el |
heal.accessText |
|
el |
heal.license |
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα |
el |
heal.fileFormat |
PDF |
* |
heal.recordProvider |
ΤΕΙ Πελοποννησου |
el |
heal.publicationDate |
2014-01-01 |
el |
heal.abstract |
Ο στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η σύγκριση των πραγματολογικών ικανοτήτων των παιδιών με τυπική ανάπτυξη και των παιδιών με νοητική υστέρηση. Το τεστ που χρησιμοποιήθηκε για την επίτευξη αυτού του στόχου ήταν το TOPL 2 TEST OF PRAGMATIC LANGUAGE ─ Second Edition για τις ηλικίες 6 ─ 7 των Diana Phelps─Terasaki και Trisha Phelps─Gunn. Το δείγμα ήταν 10 παιδιά με τυπική ανάπτυξη (4 αγόρια και 6 κορίτσια) από 6 έως 7,11 ετών και 6 με νοητική υστέρηση (5 αγόρια και 1 κορίτσι) από 6 έως 7,11 ετών. Η παρατήρηση των αποτελεσμάτων του τεστ έκανε εμφανές το γεγονός ότι υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στις δύο ομάδες. Τα παιδιά με τυπική ανάπτυξη σημείωσαν πολύ υψηλότερη επίδοση στο τεστ από ότι τα παιδιά με νοητική υστέρηση. Το ίδιο αποτέλεσμα σημειώθηκε και όσον αφορά την χρήση της πραγματολογίας στη γλώσσα. Και άλλες παρόμοιες έρευνες που έχουν γίνει στο παρελθόν έδειξαν ότι τα παιδιά με νοητική υστέρηση παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στον τομέα της πραγματολογίας. Στη συγκεκριμένη έρευνα όμως, είναι ανάγκη να επαναληφθεί η αξιολόγηση σε μεγαλύτερο πληθυσμό, καθώς το δείγμα των παιδιών που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα ήταν μικρό και δεν είναι εφικτό να γενικευθεί σε όλο τον πληθυσμό. |
el |
heal.advisorName |
Κουλιέρη, Γεωργία |
el |
heal.committeeMemberName |
|
el |
heal.academicPublisher |
ΤΕΙ Πελοποννήσου |
el |
heal.numberOfPages |
38 |
* |