heal.abstract |
Η Εμφάνιση της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής αναφέρεται σε ποσοστό 7% του Παγκόσμιου πληθυσμού με μεγαλύτερη συχνότητα στα αγόρια σε σύγκριση με τα κορίτσια και χαρακτηρίζεται από μεγάλο βαθμό ανομοιογένειας. Η ανομοιογένεια αυτή σχετίζεται με τον γλωσσικό τομέα που επηρεάζεται από τη διαταραχή, με τις πιθανές μη λεκτικές διαταραχές που μπορεί να την συνοδεύουν καθώς και με την σοβαρότητα της. Τα άτομα με ΕΓΔ είναι πιθανόν να αντιμετωπίζουν φωνολογικά προβλήματα, λεξιλογικές ή γραμματικές δυσκολίες, μαθησιακά προβλήματα ή προβλήματα γλωσσικής κατανόησης. Καθοριστικό ρόλο σήμερα, παίζει η λογοθεραπευτική παρέμβαση στα παιδιά με ΕΓΔ αφότου, έχει αποδειχθεί ότι είναι αναγκαία για την αντιμετώπιση των δυσκολιών στην έκφραση και στην κατανόηση του λόγου. Αυτή θα περιλαμβάνει εμπλουτισμό λεξιλογίου, αντίληψη του λόγου, αποκατάσταση αρθρωτικών φωνολογικών διαταραχών, εκφραστικού λόγου, περιγραφική και αφηγηματική ικανότητα και την ενίσχυση πραγματολογικής ικανότητας. Ο λογοθεραπευτής καλείται να βοηθήσει το παιδί που παρουσιάζει ΕΓΔ σε αρκετούς τομείς. Η ιεράρχηση των στόχων του θεραπευτικού προγράμματος θα έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώσει την ικανότητα επικοινωνίας του παιδιού η οποία θα επιδράσει θετικά και στην ομαλή κοινωνικοποίηση του. |
el |