Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Διερεύνηση πραγματολογικών ικανοτήτων σε παιδιά με υψηλό αυτισμό ηλικίας 6-7 και 8-18 ετών μέσω της δοκιμασίας TOPL2

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λιάτσου, Όλγα el
dc.date.accessioned 2015-11-24T19:10:25Z
dc.date.available 2015-11-26T03:00:19Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/13754
dc.title Διερεύνηση πραγματολογικών ικανοτήτων σε παιδιά με υψηλό αυτισμό ηλικίας 6-7 και 8-18 ετών μέσω της δοκιμασίας TOPL2 el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία el
heal.secondaryTitle el
heal.classification el
heal.keyword Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές el
heal.keyword Αυτισμός el
heal.keyword Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος el
heal.keyword Πραγματολογικές ικανότητες el
heal.keyword Διάγνωση el
heal.keyword Θεραπευτική el
heal.keyword TOPL-2 el
heal.contributorName el
heal.language gre el
heal.access free el
heal.accessText el
heal.license Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα el
heal.fileFormat PDF *
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννησου el
heal.publicationDate 2014-01-01 el
heal.abstract Η παρακάτω πτυχιακή εργασία πραγματεύεται την διερεύνηση των πραγματολογικών ικανοτήτων σε παιδιά με γλωσσικά προβλήματα (SLI) μέσω του TOPL-2 σε ηλικία 6-7 ετών. Αρχικά, αναλύθηκε η μορφολογία και συγκεκριμένα το αντικείμενο της φωνολογίας και ο τρόπος με τον οποίο δομείται το ανθρώπινο φωνολογικό σύστημα. Στη συνέχεια, εξετάστηκε η σύνταξη που αποτελεί και αυτή μέρος της μορφολογίας και έχει σημαντική θέση στη δόμηση ενός ολοκληρωμένου προφορικού και γραπτού μηνύματος. Αναφορά πραγματοποιήθηκε και στον σημασιολογικό τομέα για το νόημα που έχουν οι λέξεις στις διαφορετικές γλώσσες καθώς και το πλαίσιο στο οποίο κατατάσσονται ανάλογα με την σημασία τους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον τομέα της πραγματολογίας που αποτελεί και το ερευνητικό ερώτημα της πτυχιακής εργασίας. Συγκεκριμένα, δόθηκε η έννοια της πραγματολογίας καθώς και η θεωρία του Νου με την οποία συνδέεται άμεσα. Η ανάλυση συνεχίστηκε και στα είδη της πραγματολογίας, τις θεωρίες που τις περιβάλλουν καθώς και στις διαταραχές που παρουσιάζονται σε αυτό το επίπεδο. Εντρυφώντας στο θέμα της πτυχιακής παρατέθηκε, ο όρος της ειδικής γλωσσικής διαταραχής (SLI), καθώς και τα αίτια που προκαλούν τη συγκεκριμένη διαταραχή. Επίσης, αναφέρθηκαν οι κατηγορίες των ατόμων με SLI και τα χαρακτηριστικά που τους διακρίνουν. Ιδιαίτερα αναλύθηκαν οι δυσκολίες των παιδιών αυτών ως προς τη γραμματική και την πραγματολογία μέσω ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί. Όσο αφορά το τεστ TOPL-2 (Testo fPragmaticLanguage) πραγματοποιήθηκε αναφορά στη στάθμιση του, τον ορισμό, τα μέρη στα οποία χωρίζεται και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την πραγματοποίηση της έρευνας. Εν συνεχεία παρατέθηκαν, οι μετρήσεις των αποτελεσμάτων μέσω του εργαλείουστατιστικής ανάλυσης SPSS (IBM SPSS Statistics Version 21). Κλείνοντας, η βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση της πτυχιακής, περιελάμβανε βιβλία γλωσσολογίας, διαταραχών γλωσσικής ανάπτυξης, πληροφορίες ερευνών καθώς και πηγές από το διαδίκτυο. Στην εργασία αυτή, αναφέρονται βασικά στοιχεία της διαταραχής αυτιστικού φάσματος (Αδϋ). Πιο συγκεκριμένα, τι είναι η αυτιστική διαταραχή; Τι προκαλεί αυτή τη διαταραχή και από όλες τις αιτίες που έχουν αναφερθεί ποια είναι η επικρατέστερη; Επίσης, πώς γίνεται η αναγνώρισή της από άτομα του περιβάλλοντος αλλά και στη συνέχεια η διαδικασία αξιολόγησης και διάγνωσης του υψηλού αυτισμού από την διεπιστημονική ομάδα. Αναφέρονται επίσης, διαγνωστικά κριτήρια που σχετίζονται με τις κοινωνικές δεξιότητες, τη ρουτίνα, τη στερεότυπη συμπεριφορά των ατόμων αυτών. Επίσης αν η διαταραχή αυτιστικού φάσματος συνυπάρχει με άλλη διαταραχή και πως διαφοροδιαγνώνεται. Αναφέρονται επιπλέον, στοιχεία του παιχνιδιού των παιδιών με υψηλό αυτισμό και κάποια στοιχεία θεραπείας. Αναλύεται επίσης, η ανάπτυξη της επικοινωνίας από τη βρεφική ηλικία και πώς αυτή διαφέρει από τα άτομα τυπικής ανάπτυξης. Επίσης, τι είναι η λεκτική επικοινωνία και τι η μη λεκτική επικοινωνία. Με ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά εμφανίζεται η λεκτική επικοινωνία στα άτομα με υψηλό αυτισμό και ποιες είναι οι γλωσσικές δυσκολίες που έχουν. Αναφέρονται ακόμη, στοιχεία του λόγου όπως η σημασιολογία, η φωνολογία και η πραγματολογία. Δίνεται έμφαση στην πραγματολογία δηλαδή τη κοινωνική χρήση της γλώσσας που όπως ξέρουμε τα άτομα με υψηλό αυτισμό έχουν ελλείμματα. Για αυτό το λόγο μάλιστα διεξήχθη μία έρευνα μέσω της διαδικασίας ΤΟΡΕ-2 σε παιδιά ηλικίας 6-7 και 8-18 ετών που είχαν διάγνωση υψηλού αυτισμού. Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση των πραγματολογικών δεξιοτήτων σε παιδιά με υψηλό αυτισμό. Για πιο σαφή αποτελέσματα το εργαλείο ΤΟΡΕ-2 χορηγήθηκε και σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ίδιων ηλικιών. Κάθε άτομο πέρασε από τη δοκιμασία χορήγησης του τεστ. Έγιναν συγκρίσεις μεταξύ των παιδιών με υψηλό αυτισμό και τυπικής ανάπτυξης. Ύστερα από ανάλυση των αποτελεσμάτων με το πρόγραμμα οδηγηθήκαμε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά με υψηλό αυτισμό έχουν πραγματολογικές δυσκολίες. el
heal.advisorName Γερμπανά, Ειρήνη el
heal.committeeMemberName el
heal.academicPublisher ΤΕΙ Πελοποννήσου el
heal.numberOfPages 112 *


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές