heal.abstract |
Ο αυτισμός δεν πρέπει να θεωρείται μια στατική κατάσταση καθώς πρόκειται για μια διαταραχή που επηρεάζει ολόκληρη την νοητική ανάπτυξη τα συμπτώματα θα εμφανίζονται, αναγκαστικά πολύ διαφορετικά σε διαφορετικές ηλικίες ο όρος «διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή» χρησιμοποιείται παράλληλα με τον όρο «διαταραχή του αυτιστικού φάσματος» καλύπτοντας ένα ευρύτερο πλαίσιο διαταραχών . Η συγκεκριμένη πτυχιακή προσπαθεί να διεισδύσει και να εξηγήσει την ένια του αυτισμού και πως αυτή έχει μελετηθεί μέσα από την επιστημονική κοινότητα με επίσημα δεδομένα και έρευνες. Ακόμη παρατίθενται αναλυτικά επίσημα εργαλεία που χρησιμοποιούντα παγκοσμίως για την βελτίωση του φάσματος του αυτισμού με στόχο την γνωστική και σωματική αυτονομία. Αρχικά γίνεται μια ιστορική αναδρομή με αναφορά στους πρώτους επιστήμονες που έθεσαν τις βάσεις και μίλησαν για το φάσμα του αυτισμού όπως ο Kanner,ο Asperger,και ο Bleuer. Έπειτα ο αυτισμός αποκαλύπτεται σε σχετικά μικρή ηλικία έχοντας συγκεκριμένη συμπτωματολογία που αφορά τα αναπτυξιακά ορόσημα του παιδιού. Αντίστοιχα και στην αιτιολογία όπου ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί απόλυτα κάποιες επιστημονικές υποθέσεις κάνουν λόγο για γενετικά, οργανικά αίτια, χρωμοσωμικές ανωμαλίες, μολυσματικές ασθένειες και όλες αυτές οι θεωρίες αναλύονται στην εργασία δίδοντας έτσι μια σφαιρική εικόνα για τον αυτισμό. Στη συνέχεια γίνεται λόγος για τα συνωδά σύνδρομα (Rett, Aspergrer κ.α.) που δεν αφορούν εξολοκλήρου τον αυτισμό αλλά υπάρχουn πολλά χαρακτηριστικά και εντάσσονται σε δίκες τους κατηγορίες κάτω από την «ομπρέλα» της διαταραχής του αυτιστικού φάσματος. Τέλος σε ένα μεγάλο κομμάτι της πτυχιακής αναλύονται βήμα βήμα η θεραπευτική αντιμετώπιση μέσα από επίσημα εργαλεία όπως (Pecs, Makaton, Teacch, Floortime, Social Stories) τα οποία χρησιμοποιούνται παγκοσμίως και είναι εγκεκριμένα από επιστημονικά προγράμματα και συλλόγους, με στόχο την επικοινωνία, την αυτάρκεια και την ομαλή ένταξη μέσα στην κοινωνία |
el |