heal.abstract |
Οι δυσκολίες μάθησης των παιδιών συνεχίζουν να απασχολούν όλους όσοι ασχολούνται με την ανάπτυξη των παιδιών και με την εκπαίδευση. Τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, μέσα στην τάξη τους, βρίσκονται αντιμέτωποι με τις συνέπειες της δυσκολίας του παιδιού να μάθει, αλλά ταυτόχρονα και με την ευθύνη να κάνουν κάτι για αυτήν την δυσκολία. Τους γονείς οι οποίοι επιθυμούν την καλή σχολική επίδοση των παιδιών τους, ώστε αυτά να έχουν μια αξιοπρεπή επαγγελματική πορεία, αφού η αποτυχία στο σχολείο εξακολουθεί να θεωρείται ως αποτυχία και στη ζωή. Κυρίως, τα ίδια τα παιδιά, που βιώνοντας τη δυσκολία, αντιμετωπίζουν όλα τα συνεπαγόμενα προβλήματα: χαμηλή αυτοεκτίμηση, άγχος, κακές σχέσεις με τους συμμαθητές, προβλήματα με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς κτλ. Οι δυσκολίες των παιδιών στη μαθησιακή τους πορεία εξακολουθούν να αποτελούν ένα σημαντικό κεφάλαιο έρευνας για την ανάπτυξη των παιδιών, αλλά και της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Έχουν προταθεί διάφορες θεωρίες και αιτιολογίες για τις δυσκολίες αυτές, τα οποία αναλύονται στο Κεφάλαιο 1 & 2 αντίστοιχα της παρούσας εργασίας. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μία ταξινόμηση των Μαθησιακών Δυσκολιών και θίγονται τα διαγνωστικά κριτήρια αυτών. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναφέρονται τα χαρακτηριστικά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες στον τομέα του προφορικού λόγου, της ανάγνωσης, της ορθογραφίας και των μαθηματικών. Επίσης γίνεται μία σύντομη αναφορά στον όρο «Δυσλεξία». Το Κεφάλαιο 5 αναφέρεται στη σπουδαιότητα της Διαγνωστικής Αξιολόγησης των Μαθησιακών Δυσκολιών, στις βασικές αρχές που πρέπει να τη διέπουν, στους τομείς και τα μέσα αυτής και τελειώνει με ένα δείγμα αξιολόγησης. Στο έκτο κεφάλαιο θίγεται το θέμα της αντιμετώπισης των Μαθησιακών Δυσκολιών, της παρέμβασης και της στήριξης των παιδιών με τέτοιες δυσκολίες. Προτάσσονται κάποια διδακτικά προγράμματα για την ανάγνωση, την γραφή, την ορθογραφία και τα μαθηματικά. Επίσης, αναφέρεται στην ενίσχυση του ψυχοκοινωνικού τομέα των παιδιών. Το έβδομο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην οικογένεια των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες, στην αντίδραση στην ανακάλυψη της ύπαρξης των δυσκολιών και σε θέματα παρέμβασης. Τέλος, στο όγδοο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στον ρόλο του λογοθεραπευτή στις Μαθησιακές Δυσκολίες και ολοκληρώνεται με μία μελέτη περίπτωσης. |
el |