Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Ομιλητική ακοομετρία: σύγκριση μονοσύλλαβων με δισύλλαβων ψευδολέξεων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χαλδή, Δήμητρα el
dc.date.accessioned 2015-11-24T19:10:31Z
dc.date.available 2015-11-26T03:00:25Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/13770
dc.title Ομιλητική ακοομετρία: σύγκριση μονοσύλλαβων με δισύλλαβων ψευδολέξεων el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία el
heal.secondaryTitle Speech audiometry-Comparison between monosyllabic pseudowords and dissylabic psedowords el
heal.classification el
heal.keyword Ψευδολέξεις el
heal.keyword Φωνητική αναγνώριση el
heal.keyword Ομιλητική ακοομετρία el
heal.contributorName el
heal.language gre el
heal.access free el
heal.accessText el
heal.license Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα el
heal.fileFormat PDF *
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννησου el
heal.publicationDate 2013-01-01 el
heal.abstract Ο σκοπός αυτής της εργασίας ήταν η πραγματοποίηση συγκρίσεων μεταξύ ακατάληπτων λέξεων σε ομιλούντες οι οποίοι είχαν την νεοελληνική ως μητρική γλώσσα. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η σύγκριση μεταξύ των λιστών τόσο ανάμεσα στις μονοσύλλαβες ψευδολέξεις, όσο και ανάμεσα στις δισύλλαβες ψευδολέξεις αλλά και μεταξύ τους και η κατάληξη ότι δεν παρουσιάζονται στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις μονοσύλλαβες λίστες ψευδολέξεων και στις δισύλλαβες λίστες ψευδολέξεων, αλλά επίσης και η κατάληξη ότι παρουσιάζονται στατιστικά σημαντικές διαφορές στη σύγκριση των μονοσύλλαβων ψευδολέξεων με των δισύλλαβων. Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ελεγχθεί εάν υπάρχουν ή εάν δεν υπάρχουν στατιστικές διαφορές τόσο μεταξύ των λιστών όσο και ανάμεσα στις μονοσύλλαβες και στις δισύλλαβες, προκειμένου να εξεταστεί η χρησιμότητά τους για το μέλλον. Βασικό υλικό της δοκιμασίας αποτέλεσαν οι μονοσύλλαβες και οι δισύλλαβες λίστες των ψευδολέξεων οι οποίες χαρακτηρίζονταν από δυνατούς φωνημικούς συνδυασμούς της νεοελληνικής γλώσσας. Συνολικά χρησιμοποιήθηκαν 7 λίστες ( 2 λίστες μονοσύλλαβων και 5 λίστες δισύλλαβων ψευδολέξεων), οι οποίες χορηγήθηκαν αμφοτερόπλευρα σε 70 φοιτητές του Α.Τ.Ε.Ι Καλαμάτας (35 κορίτσια και 35 αγόρια), με ακοή εντός των φυσιολογικών ορίων , από 0 έως 80 dBHL σε βήματα των 5 dBHL. Το υλικό της δοκιμασίας αποτελείται από 7 λίστες με την κάθε μία να περιέχει 50 μονοσύλλαβους και αντίστοιχα 50 δισύλλαβους συνδυασμούς ανοιχτού τύπου. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων φωνημικής αναγνώρισης δεν αποκάλυψε στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των 2 λιστών με τις μονοσύλλαβες ψευδολέξεις και μεταξύ των 5 λιστών με τις δισύλλαβες ψευδολέξεις. Τα αποτελέσματα τα οποία προέκυψαν, δηλώνουν ότι οι λίστες τόσο των μονοσύλλαβων όσο και των δισύλλαβων ψευδολέξεων, μεμονωμένα, είναι ισοδύναμες μεταξύ τους. Επιπλέον αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα από τη στατιστική ανάλυση η οποία πραγματοποιήθηκε, προέκυψε και ακόμη ένα σημαντικό στοιχείο για την έρευνά αυτή. Το στοιχείο αυτό φανερώνει ότι παρουσιάζονται στατιστικά σημαντικές διαφορές στη σύγκριση μεταξύ των μονοσύλλαβων με των δισύλλαβων ψευδολέξεων. Πιθανόν να απαιτείται περαιτέρω έρευνα στην οποία θα χρησιμοποιηθεί μεγαλύτερος αριθμός δείγματος έτσι ώστε να εξακριβωθεί η αξιοπιστία αλλά και η εγκυρότητα της παρούσας διαδικασίας. The purpose of this study was the comparisons between nonsense speech in native speakers of Modern Greek. More specifically, the basic aim of this research was the comparison between the two lists with monosyllabic pseudowords (nonsense words), also the comparison between the 5 lists with dissyllabic pseudowords and in the end the comparison between monosyllabic and dissyllabic pseudowords and the conclude that the two monosyllabic lists and the five dissyllabic lists, individually, do not appear statistically significant differences and also that between monosyllabic and dissyllabic pseudowords appear statistically significant differences. Basic aim of this research, is to inspect if exist if there no exist statistically significant differences among lists and between monosyllabic and dissyllabic pseudowords, in order to examine the usefulness for the future. Base material for this research were re monosyllabic and the dissyllabic lists with pseudowords, which characterized by possible phonemic combinations of Modern Greek. Total used 7 lists ( 2 lists with monosyllabic pseudowords and 5 lists with dissyllabic pseudowords), were administered bilaterally in 70 students of A.T.E.I Kalamatas (35 girls and 35 boys), whose hearing was normal limits from 0 to 80 dBHL in 5 dBHL steps. The final test consists of 7 lists with each list containing 50 monosyllabic and 50 open type dissyllabic combinations respectively. Statistical analysis of the phonemic recognition revealed no statistically significant differences among the two lists with the monosyllabic pseudowords and among the 5 lists with the monosyllabic pseydowords. The final results suggest that the monosyllabic lists and the dissyllabic lists, individually, are equivalent. Furthermore it is important to know that among the statistical analysis, resulted a further important and necessary element for this research. This element reveals that it presents statistical significant differences between monosyllabic and dissyllabic pseudowords May require further research in which will be used largest number of samples, to verify the reliability and the validity of this procedure. el
heal.advisorName Μαλαπέρδας, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName el
heal.academicPublisher ΤΕΙ Πελοποννήσου el
heal.numberOfPages 84 *


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές