heal.abstract |
Η παρούσα εργασία με θέμα «Αναγνωστικές δεξιότητες σε παιδιά με σύνδρομο Down», έχει ως στόχο να εισάγει τον αναγνώστη στην έννοια Σύνδρομο Down και στις δυνατότητες των παιδιών με το σύνδρομο να εκπαιδευτούν ως προς την ανάγνωση. Τι είναι το σύνδρομο Down; Μπορεί ένα παιδί με σύνδρομο Down να μάθει να διαβάζει; Και αν ναι, ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί; Ποια είναι τα στάδια κατάκτησης της αναγνωστικής ικανότητας; Ποιος είναι ο ρόλος του λογοθεραπευτή;
Σε όλα αυτά τα ερωτήματα θα γίνει προσπάθεια να δοθεί μια σύντομη απάντηση, ξεκινώντας από την παρουσίαση του συνδρόμου, τα αίτια, τη διάγνωση, τα φυσικά και νοητικά χαρακτηριστικά του. Στη συνέχεια, θα γίνει παρουσίαση της φύσης της ανάγνωσης. Τι είναι η ανάγνωση; Πως μαθαίνουν τα παιδιά να διαβάζουν; Ποιος ο ρόλος της φωνολογικής ενημερότητας και της κατανόησης; Πως μπορεί να μάθει ένα παιδί με το σύνδρομο να διαβάζει;
Ακόμη, θα παρουσιαστεί μια προτεινόμενη μέθοδος διδασκαλίας της ανάγνωσης των παιδιών με σύνδρομο Down, ενώ θα σκιαγραφηθεί και ο ρόλος του λογοθεραπευτή στο πλαίσιο αυτό. Ο λογοθεραπευτής, έρχεται αρκετές φορές αντιμέτωπος με την ανάγκη των παιδιών με σύνδρομο Down να εκπαιδευτούν ως προς την ανάγνωση. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο πρέπει να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα καταρτισμένος ώστε να είναι σε θέση να πραγματοποιήσει αξιολόγηση, λήψη ιστορικού, να συμβουλέψει κατάλληλα τους γονείς και να προχωρήσει στην αντιμετώπιση των δυσκολιών στον επικοινωνιακό τομέα του παιδιού. |
el |