heal.abstract |
Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να συγκριθούν και να αναλυθούν οι αφηγηματικές ικανότητες και τα μορφολογικά χαρακτηριστικά των παιδιών της Α΄ τάξης του δημοτικού σχολείου, τυπικής ανάπτυξης. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 36 μαθητές (18 αγόρια και 18 κορίτσια), με φυσιολογική ανάπτυξη, της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου. Το δείγμα εκτός από το ότι μελετήθηκε συνολικά, έγινε και ένας διαχωρισμός μεταξύ αγοριών και κοριτσιών για να δούμε αν υπάρχει διαφορά στα δυο φύλα. Έπειτα από την εφαρμογή της δοκιμασίας γλωσσικής αντίληψης και έκφρασης (Βογινδρούκας, Γρηγοριάδου 2009) προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα. Συγκεκριμένα οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις περισσότερες δραστηριότητες, όπως στη χρήση δυνατού και αδύνατου τύπου προσωπικών αντωνυμιών και κτητικών αντωνυμιών. Υπήρξε απλά λίγη δυσκολία στον πληθυντικό αριθμό. Επίσης οι μαθητές ανταποκρίθηκαν ικανοποιητικά στην πραγματολογία και η αφήγηση τους ήταν πολύ καλή. Δυσκολεύτηκαν στη σειροθέτηση των εικόνων καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων έβαλε σε λάθος σειρά τις εικόνες αλλά η δυσκολία αυτή δικαιολογείται λόγω του τι έχουν συνηθίσει να κάνουν τα ίδια τα παιδιά κάθε πρωί που ξυπνάνε. |
el |