heal.abstract |
Η εργασία μου, που παρατίθεται παρακάτω, με τίτλο «Λεξιλόγιο, Λογικός τρόπος σκέψης και Γλωσσική εμπειρία σε παιδιά με και χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες. Μια συγκριτική μελέτη», πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της ολοκλήρωσης των σπουδών μου, στο τμήμα Λογοθεραπείας του Τ.Ε.Ι Καλαμάτας. Η εργασία περιλαμβάνει δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Το πρώτο μέρος, το θεωρητικό, περιλαμβάνει 4 κεφάλαια και αποτελεί τη θεωρητική βάση της έρευνας. Στο πρώτο κεφάλαιο, αναλύονται βασικά στοιχεία των Μαθησιακών Δυσκολιών. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύεται πολύπλευρα το Λεξιλόγιο και η ανάπτυξή του. Το τρίτο κεφάλαιο, αναφέρεται στις Γλωσσικές Αναλογίες, στο οποίο αναλύεται η σκέψη και η λογική. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο του θεωρητικού μέρους, αναφέρονται παρόμοιες έρευνες, του ελλαδικού χώρου και του εξωτερικού, οι οποίες αποτέλεσαν μέτρο σύγκρισης για τη δική μου έρευνα. Το δεύτερο μέρος, το ερευνητικό, περιλαμβάνει 3 κεφάλαια, και παρουσιάζεται η έρευνα, που διεξήγαγα, σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Στο πέμπτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, ώστε να σχηματιστεί και να ολοκληρωθεί η έρευνα. Το έκτο κεφάλαιο, παρουσιάζει τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την έρευνα και το έβδομο και τελευταίο κεφάλαιο, περιλαμβάνει την ανάλυση και συζήτηση των αποτελεσμάτων, τη συσχέτιση με τις παρόμοιες έρευνες και τη θεωρία, τα γενικά συμπεράσματα της έρευνας και τους περιορισμούς της. |
el |