dc.contributor.author |
Βασιλογιαννακοπούλου, Γεωργία |
el |
dc.date.accessioned |
2015-11-24T19:13:54Z |
|
dc.date.available |
2015-11-25T03:00:11Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier.uri |
http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/13785 |
|
dc.title |
Ανάπτυξη εκφραστικού και αντιληπτικού λεξιλογίου σε δίγλωσσο παιδί με αυτισμό |
el |
heal.type |
Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία |
el |
heal.secondaryTitle |
|
el |
heal.classification |
|
el |
heal.keyword |
Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές; Αυτισμός |
el |
heal.keyword |
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος |
el |
heal.keyword |
Διγλωσσία |
el |
heal.keyword |
Γλωσσική ανάπτυξη |
el |
heal.contributorName |
|
el |
heal.language |
gre |
el |
heal.access |
free |
el |
heal.accessText |
|
el |
heal.license |
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα |
el |
heal.fileFormat |
PDF |
* |
heal.recordProvider |
ΤΕΙ Πελοποννησου |
el |
heal.publicationDate |
2015-01-01 |
el |
heal.abstract |
Είναι γεγονός ότι η γλωσσική ικανότητα κατακτιέται από το παιδί αυθόρμητα μέσα από την καθημερινή του αλληλεπίδραση με το περιβάλλον (φυσικό και έμψυχο). Η ανάπτυξη της γλώσσας έρχεται ως αποτέλεσμα της έμφυτης επιθυμίας του βρέφους να συνάψει κοινωνικές σχέσεις για να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους που το περιβάλλουν, που και αυτές βασίζονται σε εγγενείς ικανότητες. Η αλυσίδα αυτή – έμφυτες κοινωνικές ικανότητες – γνωστικές /επικοινωνιακές δεξιότητες – ανάπτυξη γλώσσας, για την πλειοψηφία των παιδιών θεωρείται δεδομένη και αδιαμφισβήτητη. Για μια ομάδα παιδιών όμως, δεν είναι το ίδιο αυτονόητη η γλωσσική τους εξέλιξη. Διαταραχές που σχετίζονται με την απρόσκοπτη και ομαλή αλυσιδωτή διαδικασία προκαλούν ένα ευρύ φάσμα επικοινωνιακών και γλωσσικών διαταραχών με αποτέλεσμα την άμεση θεραπευτική παρέμβαση. Η παρέμβαση αυτή απαιτεί ένα καλό αξιολογητικό εργαλείο που έγκυρα να εντοπίζει τις επικοινωνιακές και γλωσσικές δυσκολίες. Η δοκιμασία της Γλωσσικής Αντίληψης και Έκφρασης και του Εκφραστικού Λεξιλογίου είναι μια αξιοσημείωτη πρώτη προσπάθεια δημιουργίας ενός τέτοιου εργαλείου στον Ελλαδικό χώρο που βασίστηκε αφενός στις βασικές αρχές αξιολόγησης έγκυρων και δοκιμασμένων τεστ από τον διεθνή χώρο, αλλά και οργανώθηκε σύμφωνα με έρευνες που αφορούν την Ελληνική γλώσσα και τα στάδια ανάπτυξης της στα φυσιολογικά παιδιά. Σκοπός της παρούσας έρευνα είναι να καταδείξει την ανάπτυξη του αντιληπτικού και εκφραστικού λεξιλογίου ενός δίγλωσσου παιδιού με Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος μέσω της Λογοθεραπείας.. Ο έλεγχος των γλωσσικών ικανοτήτων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση των δοκιμασιών Γλωσσική Αντίληψη και Έκφραση κα Εκφραστικού Λεξιλογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μέσω της λογοθεραπευτικής παρέμβασης το παιδί μπορεί να κατακτήσει αρκετές γλωσσικές δεξιότητες. Η ύλη της μελέτης έχει οργανωθεί σε 4 κεφάλαια. Τα 3 πρώτα αφορούν το θεωρητικό μέρος, ενώ το τελευταίο το ερευνητικό. Συγκεκριμένα, το 1ο κεφάλαιο αναφέρεται στον αυτισμό, επισημαίνοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών με αυτιστική διαταραχή. Το 2ο πραγματεύεται τη διγλωσσία, διαχωρίζοντας το μονόγλωσσο από το δίγλωσσο άτομο και τονίζοντας τους παράγοντες που οδηγούν κάποιον στη διγλωσσία. Το επόμενο κεφάλαιο (3ο) περιλαμβάνει την εξέλιξη του λόγου και της ομιλίας, παραθέτοντας τη γλωσσική ανάπτυξη ενός παιδιού με τυπική ανάπτυξη, ενός με αυτιστική διαταραχή αλλά κι ενός δίγλωσσου ατόμου. Τέλος, αναφέρεται η εξέλιξη του λόγου σε ένα δίγλωσσο παιδί με αυτισμό. Το δεύτερο μέρος, το ερευνητικό, (κεφ. 4) αναφέρεται στη ανάπτυξη του αντιληπτικού και εκφραστικού λεξιλογίου. Αρχικά παρουσιάζεται το δείγμα και έπειτα ακολουθεί η αξιολόγηση και η λογοθεραπευτική παρέμβαση. Στο τέλος του κεφαλαίου διεξάγεται ένα συμπέρασμα με τα αποτελέσματα της έρευνας. |
el |
heal.advisorName |
Παντελοπούλου, Ειρηλένα |
el |
heal.committeeMemberName |
|
el |
heal.academicPublisher |
ΤΕΙ Πελοποννήσου |
el |
heal.numberOfPages |
148 |
* |