heal.abstract |
Η ανάγκη για ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή, τα εντατικά ωράρια εργασίας και η αύξηση των γευμάτων εκτός οικίας ενισχύουν την κατανάλωση των έτοιμων ροφημάτων που αποτελούν πηγή βιταμινών και θρεπτικών ουσιών. Ο χυμός για τους Έλληνες καταναλωτές είναι συνώνυμο της δροσιάς, της υγιεινής διατροφής, της ενέργειας και της φροντίδας, του σύγχρονου τρόπου ζωής. Οι καταναλωτές επιλέγουν τον χυμό ως ένα μέσο κάλυψης των διατροφικών τους αναγκών και λήψης των απαραίτητων βιταμινών. Όσο περισσότερο ευαίσθητος γίνεται ο καταναλωτής στο πρότυπο υγιεινής διατροφής τόσο περισσότερο στρέφεται προς πιο εξειδικευμένους χυμούς, εμπλουτισμένους με θρεπτικά συστατικά που λείπουν από το καθημερινό διαιτολόγιό του.Η υψηλή ποιότητα των εγχώρια παραγόμενων φυσικών χυμών ωθούν σε συνεχή ανοδικά επίπεδα την κατανάλωση και ζήτησή τους. Θετικά επηρεάζουν την κατανάλωση, οι καιρικές συνθήκες, η αυξημένη προσφορά εξειδικευμένων διατροφικών λύσεων, καθώς και η δραστηριοποίηση ολοένα περισσότερων εταιρειών στον κλάδο σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.Οι χυμοί ψυγείου και οι χυμοί μακράς διάρκειας είναι οι δύο κύριες υποκατηγορίες των χυμών. Οι χυμοί μακράς διάρκειας έχουν υψηλότερα μερίδια και παρουσιάζουν τις πιο σημαντικές αυξητικές τάσεις. Η αύξηση των πωλήσεων των χυμών μακράς διάρκειας εις βάρος των χυμών ψυγείου αποδίδεται στο ότι οι καταναλωτές ψάχνουν μεν για την ποιότητα και τη διαφοροποίηση, αλλά δεν παύουν να είναι ολοένα και πιο ευαίσθητοι στις τιμές.Οι σημαντικότεροι παράγοντες που προσδιορίζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών για φυσικούς χυμούς όπως ιεραρχούνται κατά βαθμό σημαντικότητας είναι η παρερχόμενη ποιότητα των χυμών, οι γεύσεις, οι οικογενειακές προτιμήσεις και η επιθυμία για μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή. Αξιοσημείωτο είναι ότι, η τιμή παίζει το χαμηλότερο ρόλο στις επιλογές των Ελλήνων, σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ε. Ε.Οι καταναλωτές προτιμούν διαφοροποιημένα προϊόντα, δηλαδή καινοτόμα σε σχέση με τους κλασικούς-συμβατικούς χυμούς. Στην ελληνική αγορά τέτοια προϊόντα εμφανίζονται κυρίως στην κατηγορία των χυμών μικρής διάρκειας, στην οποία οι εταιρείες του κλάδου επενδύουν τόσο σε διαφήμιση όσο και σε προωθητικά προγράμματα εντός των καταστημάτων. Όλοι οι τύποι των χυμών πορτοκαλιού βρίσκονται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων της κατανάλωσης. Οι γευστικές ποικιλίες, είτε των αμιγών είτε των ανάμικτων χυμών, που προσφέρουν τα τελευταία χρόνια οι παραγωγοί, εμπλουτίζονται συνεχώς (ροδάκινο, μήλο, ανανάς, μπανάνα, μανταρίνι, γκρέιπ φρουτ, φράουλα, σταφύλι, βατόμουρο κλπ.). |
el |