Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Τυπική γλωσσική ανάπτυξη και καθυστέρηση λόγου και ομιλίας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τζερτζεμέλη, Άρτεμις el
dc.date.accessioned 2019-09-23T10:34:26Z
dc.date.available 2019-09-23T10:34:26Z
dc.date.issued 2019-09-23
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/18029
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ *
dc.title Τυπική γλωσσική ανάπτυξη και καθυστέρηση λόγου και ομιλίας el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία
heal.secondaryTitle Έγκαιρη διάγνωση και πρώιμη παρέμβαση el
heal.keyword Γλώσσα el
heal.keyword Γλωσσική ανάπτυξη el
heal.keyword Λογοθεραπευτική παρέμβαση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννήσου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Λογοθεραπείας el
heal.publicationDate 2017
heal.abstract Η ανάπτυξη της γλώσσας είναι μια εξελικτική διαδικασία, που ξεκινάει ήδη από τη βρεφική ηλικία. Το ανθρώπινο βρέφος γεννιέται σε ένα πλούσιο ακουστικό κόσμο. Από εκείνη τη στιγμή και για όλη τη διάρκεια της ζωής του κατακλύζεται απ’ τους ήχους της ανθρώπινης επικοινωνίας, δηλαδή της ομιλίας. Κάθε γλώσσικό σύστημα απαρτίζεται από ένα σύνολο ήχων, τα λεγόμενα φωνήματα, τα οποία συνδυαζόμενα μεταξύ τους δημιουργούν συλλαβές και λέξεις. Το βρέφος καλείται αρχικά να διακρίνει τα φωνήματα της δικής του γλώσσας, ενώ στη συνέχεια πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίζει τα όρια μεταξύ των λέξεων και να γνωρίζει τη σημασία τους. Επιπλέον, κάθε γλωσσικό σύστημα διέπεται από ένα σύστημα κανόνων, οι οποίοι αφορούν τη φωνολογία, τη μορφολογία, το συντακτικό και την ίδια την επικοινωνία. Η κατάκτηση της γλώσσας λοιπόν, αν και φαντάζει εύκολο έργο, στην πραγματικότητα αποτελεί μια εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία. Παρόλο, που τα περισσότερα παιδιά κατορθώνουν να φέρουν εις πέρας το έργο αυτό χωρίς δυσκολίες και χωρίς να χρειάζεται ειδική διδασκαλία, υπάρχουν και αρκετά παιδιά που παρουσιάζουν καθυστέρηση στη γλωσσική τους ανάπτυξη. Ο όρος γλωσσική καθυστέρηση αναφέρεται στα παιδιά που ενώ έχουν κάποια εξέλιξη στην ανάπτυξη της γλώσσας, το γλωσσικό τους επίπεδο δεν είναι ανάλογο της χρονολογικής τους ηλικίας. Σε αυτή την περίπτωση, τα παιδιά ακολουθούν τα στάδια της τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης, τα οποία όμως εξελίσσονται με πιο αργό ρυθμό. Τότε είναι που κρίνεται απαραίτητη η συμβολή ενός λογοθεραπευτή, καθώς η καθυστέρηση λόγου και ομιλίας, έχει συνέπειες για το 6 παιδί, που μπορούν να το ακολουθούν ακόμα και στην ενήλικη ζωή του (αντικοινωνική συμπεριφορά, χαμηλή αυτοεκτίμηση κλπ.). Συνεπώς, είναι βαρύνουσας σημασίας να αντιμετωπιστεί εγκαίρως το πρόβλημα, με κατάλληλα προγράμματα παρέμβασης και με κύριο στόχο την μέγιστη ελαχιστοποίηση της διαταραχής. Η πρώιμη παρέμβαση θα συντελέσει στην ανάπτυξη των περιοχών λόγου που δυσλειτουργούν, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο παιδί για ίση δυνατότητα πρόσβασης στη γνώση, στη μάθηση και στην καλή σχολική επίδοση. el
heal.advisorName Γερμπανά, Ειρήνη el
heal.committeeMemberName n/a el
heal.academicPublisher Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας el
heal.academicPublisherID teipel
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφετε ωςΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές