dc.contributor.author | Τζερτζεμέλη, Άρτεμις | el |
dc.date.accessioned | 2019-09-23T10:34:26Z | |
dc.date.available | 2019-09-23T10:34:26Z | |
dc.date.issued | 2019-09-23 | |
dc.identifier.uri | http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/18029 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
dc.title | Τυπική γλωσσική ανάπτυξη και καθυστέρηση λόγου και ομιλίας | el |
heal.type | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | |
heal.secondaryTitle | Έγκαιρη διάγνωση και πρώιμη παρέμβαση | el |
heal.keyword | Γλώσσα | el |
heal.keyword | Γλωσσική ανάπτυξη | el |
heal.keyword | Λογοθεραπευτική παρέμβαση | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ΤΕΙ Πελοποννήσου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.publicationDate | 2017 | |
heal.abstract | Η ανάπτυξη της γλώσσας είναι μια εξελικτική διαδικασία, που ξεκινάει ήδη από τη βρεφική ηλικία. Το ανθρώπινο βρέφος γεννιέται σε ένα πλούσιο ακουστικό κόσμο. Από εκείνη τη στιγμή και για όλη τη διάρκεια της ζωής του κατακλύζεται απ’ τους ήχους της ανθρώπινης επικοινωνίας, δηλαδή της ομιλίας. Κάθε γλώσσικό σύστημα απαρτίζεται από ένα σύνολο ήχων, τα λεγόμενα φωνήματα, τα οποία συνδυαζόμενα μεταξύ τους δημιουργούν συλλαβές και λέξεις. Το βρέφος καλείται αρχικά να διακρίνει τα φωνήματα της δικής του γλώσσας, ενώ στη συνέχεια πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίζει τα όρια μεταξύ των λέξεων και να γνωρίζει τη σημασία τους. Επιπλέον, κάθε γλωσσικό σύστημα διέπεται από ένα σύστημα κανόνων, οι οποίοι αφορούν τη φωνολογία, τη μορφολογία, το συντακτικό και την ίδια την επικοινωνία. Η κατάκτηση της γλώσσας λοιπόν, αν και φαντάζει εύκολο έργο, στην πραγματικότητα αποτελεί μια εξαιρετικά πολύπλοκη διαδικασία. Παρόλο, που τα περισσότερα παιδιά κατορθώνουν να φέρουν εις πέρας το έργο αυτό χωρίς δυσκολίες και χωρίς να χρειάζεται ειδική διδασκαλία, υπάρχουν και αρκετά παιδιά που παρουσιάζουν καθυστέρηση στη γλωσσική τους ανάπτυξη. Ο όρος γλωσσική καθυστέρηση αναφέρεται στα παιδιά που ενώ έχουν κάποια εξέλιξη στην ανάπτυξη της γλώσσας, το γλωσσικό τους επίπεδο δεν είναι ανάλογο της χρονολογικής τους ηλικίας. Σε αυτή την περίπτωση, τα παιδιά ακολουθούν τα στάδια της τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης, τα οποία όμως εξελίσσονται με πιο αργό ρυθμό. Τότε είναι που κρίνεται απαραίτητη η συμβολή ενός λογοθεραπευτή, καθώς η καθυστέρηση λόγου και ομιλίας, έχει συνέπειες για το 6 παιδί, που μπορούν να το ακολουθούν ακόμα και στην ενήλικη ζωή του (αντικοινωνική συμπεριφορά, χαμηλή αυτοεκτίμηση κλπ.). Συνεπώς, είναι βαρύνουσας σημασίας να αντιμετωπιστεί εγκαίρως το πρόβλημα, με κατάλληλα προγράμματα παρέμβασης και με κύριο στόχο την μέγιστη ελαχιστοποίηση της διαταραχής. Η πρώιμη παρέμβαση θα συντελέσει στην ανάπτυξη των περιοχών λόγου που δυσλειτουργούν, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο παιδί για ίση δυνατότητα πρόσβασης στη γνώση, στη μάθηση και στην καλή σχολική επίδοση. | el |
heal.advisorName | Γερμπανά, Ειρήνη | el |
heal.committeeMemberName | n/a | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας | el |
heal.academicPublisherID | teipel | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: