dc.contributor.author | Γιαπλέ, Ελένη | el |
dc.date.accessioned | 2019-09-30T11:29:07Z | |
dc.date.available | 2019-09-30T11:29:07Z | |
dc.date.issued | 2019-09-30 | |
dc.identifier.uri | http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/18096 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
dc.title | Ανίχνευση διαταραχών λόγου σε παιδιά με αρθρωτικές δυσκολίες ηλικίας 4 εώς 6 ετών | el |
heal.type | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | |
heal.keyword | Ομιλία | el |
heal.keyword | Διαταραχές λόγου | el |
heal.keyword | Έρευνα | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ΤΕΙ Πελοποννήσου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.publicationDate | 2015-11-13 | |
heal.abstract | Η εργασία αυτή έχει ως στόχο να απαντήσει στο ερώτημα αν τα παιδιά ηλικίας 4;0 έως 6;0 ετών με αρθρωτικές δυσκολίες, παρουσιάζουν διαταραχές και στον τομέα του λόγου. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη : Το θεωρητικό μέρος το οποίο περιλαμβάνει τις βιβλιογραφικές επισημάνσεις και το πρακτικό μέρος το οποίο περιλαμβάνει τα στοιχεία της έρευνας και τα αποτελέσματα. Η ομιλία είναι το λεκτικό εργαλείο για την μετάδοση ενός μηνύματος. Για την επίτευξη της ομιλίας και την παραγωγή των φωνημάτων χρειάζεται η συγχρονισμένη λειτουργία τριών κινητικών συστημάτων: του αναπνευστικού, του φωνητικού, και του αρθρωτικού. Από την άλλη ο λόγος είναι ένα εσωτερικό κωδικοποιημένο σύστημα, που επιτρέπει στον άνθρωπο να επικοινωνεί με την γλώσσα σε όλες τις μορφές, προφορικά και γραπτά. Ο λόγος αποτελείται από δομές, οι οποίες εξελίσσονται ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Τέλος, τόσο η ομιλία όσο και ο λόγος πολλές φορές διαταράσσονται από διάφορα αίτια. Στην έρευνα συμμετείχαν 10 παιδιά με αρθρωτικές δυσκολίες και 10 παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 4;0 έως 6;0 ετών. Στους δύο πληθυσμούς έγινε χορήγηση των εξής τεστ: 1) Δοκιμασία εκφραστικού λεξιλογίου, των Ιωάννη Βουγιουνδρούκα, Αθανάσιο Πρωτόπαπα και τον Γεώργιο Σίδερη, 2) Δοκιμασία πληροφοριακής και γραμματικής επάρκειας, Εικόνες Δράσης, των Ιωάννη Βουγιουνδρούκα, Αθανάσιο Πρωτόπαπα και τον Γεώργιο Σίδερη και 3) Δοκιμασία φωνητικής και φωνολογικής εξέλιξης που δημιουργήθηκε από ομάδα ερευνητών του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών (Π.Σ.Λ.) το 1995, ώστε να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα : α) αν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά στη δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου ανάμεσα στις δύο ομάδες, β) αν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά στη δοκιμασία «Εικόνες Δράσης» ανάμεσα στις δύο ομάδες, γ) αν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά στην υποδοκιμασία «Πληροφοριακή Επάρκεια» ανάμεσα στις δύο ομάδες και δ) αν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά στη υποδοκιμασία «Γραμματική Επάρκεια» ανάμεσα στις δύο ομάδες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ο πληθυσμός με τις αρθρωτικές δυσκολίες παρουσίασε καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης , ωστόσο οι διαφορές δεν ήταν στατιστικά σημαντικές. 4 Τα αποτελέσματα της έρευνας έρχονται σε αντίφαση με την έρευνα των Shriner et al.( 1969) και Whitacre et al. (1970), όπου τα παιδιά με σοβαρές διαταραχές ομιλίας είχαν και διαταραχές λόγου. Τέλος, τα παραπάνω ευρήματα για να γενικευτούν θα πρέπει να αξιολογηθεί μεγαλύτερο δείγμα παιδιών, από διάφορες περιοχές της Ελλάδας | el |
heal.advisorName | Κουλιέρη, Γεωργία | el |
heal.committeeMemberName | n/a | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.academicPublisherID | teipel | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: