dc.contributor.author | Γιακουμή, Ιωάννα | el |
dc.date.accessioned | 2019-09-30T11:57:05Z | |
dc.date.available | 2019-09-30T11:57:05Z | |
dc.date.issued | 2019-09-30 | |
dc.identifier.uri | http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/18097 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
dc.title | Τα συνηθέστερα σύνδρομα που παρουσιάζουν Νοητική Υστέρηση και αντιμετωπίζονται στην καθημερινή πρακτική από το Λογοθεραπευτή | el |
heal.type | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | |
heal.keyword | Νοητική υστέρηση | el |
heal.keyword | Λογοθεραπευτής | el |
heal.keyword | Λογοθεραπευτική παρέμβαση | el |
heal.keyword | Σύνδρομο | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ΤΕΙ Πελοποννήσου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.publicationDate | 2015-12-03 | |
heal.abstract | Η νοημοσύνη είναι ένα πολύπλοκο θέμα συζήτησης, το οποίο εδώ και χρόνια διχάζει την επιστημονική κοινότητα. Ακόμα, έχει αναφερθεί πως υπάρχουν πάνω από μία, όπως η γλωσσική νοημοσύνη, η συναισθηματική, η μαθηματική και άλλες. Η νοητική υστέρηση διχάζει, επίσης, την επιστημονική κοινότητα ως προς τον ορισμό της. Το σίγουρο είναι πως αποτελεί διαταραχή και έκπτωση της νοημοσύνης. Στην συγκεκριμένη εργασία, ωστόσο, αναλύονται κάποια από τα πολλά σύνδρομα που έχουν κάποια σχέση με τη Νοητική Υστέρηση και ποιος είναι ο ρόλος του Λογοθεραπευτή. Τα ερωτήματα που καλούνται να απαντηθούν είναι κυρίως τα εξής: Τι είναι τελικά η νοητική υστέρηση; Ποια τα αίτιά της και ποιες οι επιπτώσεις της στη ζωή και τη καθημερινότητα του ανθρώπου που την φέρει; Ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ατόμων που φέρουν κάθε σύνδρομο; Είναι αναστρέψιμα τα σύνδρομα αυτά και που οφείλονται; Μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή; Πως μπορεί ένας Λογοθεραπευτής να βοηθήσει αυτούς τους ανθρώπους; Αυτά είναι τα ερωτήματα που με παρακίνησαν να ξεκινήσω αυτή την έρευνα των πληροφοριών. Η παρούσα εργασία, λοιπόν, αποτελείται από τρία κύρια κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο δίνονται οι διάφοροι ορισμοί που έχουν διατυπωθεί για τη Νοητική Υστέρηση, καθώς και οι τρόποι ταξινόμησης αυτών των ατόμων. Ακόμα, αναφέρονται οι αιτίες που μπορούν να μειώσουν το νοητικό επίπεδο του ανθρώπου και οι επιδράσεις που έχει η νοητική υστέρηση στις ικανότητες και τις δεξιότητες του ανθρώπου και κατ’ επέκταση και στη ζωή του. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται εννέα από τα πολλά σύνδρομα σχετίζονται με τη νοητική υστέρηση. Αυτά είναι το σύνδρομο Down, το σύνδρομο Εύθραυστο «Χ», το εμβρυικό αλκοολικό σύνδρομο, και τα σύνδρομα Turner, Klinefelter, Prader-Willi, Williams, Angelman και Rett. Η ανάλυσή τους αφορά την επεξήγηση της αιτιολογίας τους, την αναφορά των χαρακτηριστικών τους και την ποιότητα ζωής των ατόμων που φέρουν το κάθε σύνδρομο, καθώς και τον τρόπο διάγνωσης και αντιμετώπισης του κάθε συνδρόμου. Τέλος, στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας αναφέρεται το τι είναι Λογοθεραπεία και πως δημιουργείται ένα πρόγραμμα παρέμβασης και δίνονται κάποια 5 παραδείγματα αντιμετώπισης σε αρθρωτικές και φωνολογικές διαταραχές, σε διαταραχές του λόγου, της φώνησης, της ροής της ομιλίας και της σίτισης και της κατάποσης. Διαταραχές που παρουσιάζονται σχεδόν σε όλα τα σύνδρομα που προαναφέρονται. | el |
heal.advisorName | Μακρής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | n/a | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.academicPublisherID | teipel | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: