dc.contributor.author | Πανταζοπούλου, Ελεάννα | el |
dc.date.accessioned | 2019-10-01T07:24:06Z | |
dc.date.available | 2019-10-01T07:24:06Z | |
dc.date.issued | 2019-10-01 | |
dc.identifier.uri | http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/18104 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
dc.title | Ανίχνευση ικανότητας ορθογραφίας σε προπτυχιακούς φοιτητές ηλικίας 18-25 με την χρήση δοκιμασιών | el |
heal.type | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | |
heal.keyword | Γλώσσα | el |
heal.keyword | Ορθογραφία | el |
heal.keyword | Έρευνα | el |
heal.keyword | Ανάλυση έρευνας | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ΤΕΙ Πελοποννήσου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.publicationDate | 2015-11-11 | |
heal.abstract | Η ορθογραφημένη γραφή αποτελεί μια από τις δυσκολότερες μηχανιστικές δεξιότητες.(Παντελιάδου ,2011). Η εκμάθηση της ορθογραφίας ξεκινά στην πρώτη κιόλας τάξη του δημοτικού σχολείου και της αποδίδεται η δέουσα προσοχή. Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες μάλιστα έχουν συνήθως μεγάλο πρόβλημα σχετικά με αυτή. Κάποτε η σωστή ορθογραφία ήταν απόδειξη μόρφωσης, καλλιέργειας αλλά και ευπρέπειας, καλών τρόπων και ένδειξης σεβασμού προς τον αποδέκτη ενός κειμένου. (Λεβεντή 2007). «Η ορθογραφία διδάσκεται στα μαθήματα Γλώσσας και στο δημοτικό και στο γυμνάσιο», μας λέει ο Γιώργος Παπαναστασίου, «με κάποια ανοχή στο δημοτικό —μεγαλύτερη από ό,τι παλιότερα—, πιο αυστηρά στο γυμνάσιο. Η αυστηρότητα στη διδασκαλία και στην εξέταση των κανόνων ορθογραφίας στο σχολείο σχετίζεται και με τον τρόπο που κάθε εκπαιδευτικός ή εκπαιδευτική ομάδα αντιμετωπίζει το θέμα». Εκείνο που απασχολεί κυρίως τους επιστήμονες γλωσσολόγους είναι το πώς θα πρέπει να γράφεται μια λέξη, βάσει συγκεκριμένης ετυμολογίας, και όχι η τήρηση των γενικών ορθογραφικών κανόνων. Αυτούς διδάσκονται οι μαθητές στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η ορθογραφία και ό,τι την αφορά δε σταματά να αποτελεί αντικείμενο ανάλυσης. Η τήρηση των ορθογραφικών κανόνων δεν είναι υποχρέωση μόνο των μαθητών,για αυτό και δεν πρέπει να εξετάζεται μόνο μέσα στα στενά όρια του σχολείου, αλλά πολύ περισσότερο των ενηλίκων. Ποιος είναι ο λόγος για τις περιπτώσεις ανορθογραφίας; Βιασύνη, τεμπελιά, αμέλεια, λειψή παιδεία και άγνοια των κανόνων της ορθογραφίας ή απαξίωση του γραπτού λόγου και της ελληνικής γλώσσας γενικότερα; Μια λέξη αποτυπωμένη ανορθόγραφα στο χαρτί, αυτόματα ενοχλεί την αντίληψη του νοήματος. Το μήνυμα που παίρνει ο δέκτης από τον πομπό εμποδίζεται κατά ένα τρόπο κι έτσι δυσχεραίνεται η επικοινωνία. Η γραπτή μορφή των λέξεων μαζί με τη σημασία τους, συναποτελούν τον γραπτό λόγο μιας γλώσσας. Μέσα σ' αυτόν απεικονίζεται η ιστορία των λέξεων, αφού ιστορική ορθογραφία σημαίνει παράσταση τής ετυμολογικής προέλευσης και τής ετυμολογικής συγγένειας κάθε λέξης, απ' όπου συνάγεται η βασική σημασία της και η σχέση της με τις άλλες λέξεις που ανήκουν στην ίδια ετυμολογική οικογένεια. Η σημασία της ορθογραφίας στο γραπτό λόγο των ενηλίκων καθώς και η εξέταση των λόγων για τους οποίους οι χρήστες αυτής, κάνουν λάθη έχοντας ήδη τελειώσει το σχολείο και διδαχθεί τους δέοντες κανόνες, παρακίνησε τη γράφουσα να ασχοληθεί στην παρούσα εργασία με τη δυσορθογραφία των ατόμων από 18-25 ετών, καθότι η μέχρι τώρα έρευνα είχε εστιάσει στους ανήλικους μαθητές. | el |
heal.advisorName | Βασιλοπούλου, Παναγιώτα | el |
heal.committeeMemberName | n/a | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας | el |
heal.academicPublisherID | teipel | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: