Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Το εναλλακτικό σύστημα επικοινωνίας PECS στην αυτιστική διαταραχή και η αποτελεσματικότητα εκμάθησής του κατά την περίοδο της εφηβείας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τουμπακάρη, Παναγιώτα el
dc.date.accessioned 2019-10-01T08:28:03Z
dc.date.available 2019-10-01T08:28:03Z
dc.date.issued 2019-10-01
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/18107
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ *
dc.title Το εναλλακτικό σύστημα επικοινωνίας PECS στην αυτιστική διαταραχή και η αποτελεσματικότητα εκμάθησής του κατά την περίοδο της εφηβείας el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία
heal.keyword Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος el
heal.keyword Επικοινωνία el
heal.keyword Εναλλακτικά Συστήματα Επικοινωνίας el
heal.keyword Μελέτη περίπτωσης el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννήσου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Λογοθεραπείας el
heal.publicationDate 2015-11-09
heal.abstract Η διαταραχή αυτιστικού φάσματος αποτελεί μία βαριά, ισόβια αναπτυξιακή διαταραχή, η οποία εμποδίζει τα άτομα που πάσχουν απ’αυτήν να κατανοούν σωστά όσα βλέπουν, ακούν και γενικά αισθάνονται. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα τα άτομα αυτά να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στις κοινωνικές σχέσεις, την επικοινωνία και τη συμπεριφορά τους. Πρόκειται για μία εκ γενετής διαταραχή του εγκεφάλου, που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται και χρησιμοποιεί τις πληροφορίες Στο 1ο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας περιγράφονται τα χαρακτηριστικά του αυτιστικού φάσματος, η αιτιολογία του, τα επιδημιολογικά στοιχεία, η κληρονομικότητα και τα διαγνωστικά του κριτήρια. Για τον αυτισμό δεν υπάρχει ουσιαστική θεραπεία, αν και γίνονται πολλές προσπάθειες κυρίως προς την κατεύθυνση της εκπαίδευσης για τον έλεγχο των συμπτωμάτων. Στο 2ο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της επικοινωνίας, οι μορφές και τα στάδιά της. Πολλά παιδιά στο φάσμα του αυτισμού αδυνατούν να επικοινωνήσουν λεκτικά με τρόπους αποτελεσματικούς, αξιόπιστους και καθόλα κατανοητούς. Δυσκολεύονται δηλαδή να επικοινωνήσουν εάν δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σκοπός, δεν ανταποκρίνονται όταν τα χρειαζόμαστε και ο τρόπος επικοινωνίας τους δεν είναι για όλους κατανοητός. Αντί για την ομιλία, τα παιδιά αυτά έχουν βρει άλλους τρόπους να επικοινωνούν και να ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Στο 3ο κεφάλαιο λοιπόν περιγράφονται μερικά από τα πιο γνωστά εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας που χρησιμοποιόυνται σε άτομα με διαταραχή αυτιστικού φάσματος και τα κριτήρια που πρέπει να πληρούνται για την αποτελεσματική τους εκμάθηση. Στο 4ο κεφάλαιο της εργασίας αναλύεται το εναλλακτικό σύστημα επικοινωνίας ανταλλαγής εικόνων (PECS). Το PECS σημειώνει επιτυχία με άτομα όλων των ηλικιών που έχουν διάφορες επικοινωνιακές, γνωστικές και σωματικές δυσκολίες. Το PECS ξεκινάει διδάσκοντας στο άτομο να δίνει την εικόνα ενός επιθυμητού αντικειμένου σε έναν «σύντροφο επικοινωνίας», ο οποίος αμέσως ανταποκρίνεται στην ανταλλαγή σαν να είναι αίτημα. Εδώ περιγράφεται το σύστημα και γίνεται ανάλυση της προετοιμασίας του και όλων των σταδίων εκμάθησής του. Το τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας αφορά στην κλινική παρατήρηση πέντε εφήβων με διάγνωση διαταραχής του αυτιστικού φάσματος. Εδώ καταγράφονται τα ιστορικά τους, οι λογοθεραπευτικές αξιολογήσεις τους κάθ’ολο το χρονικό διάστημα παρακολούθησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σε ένα Κέντρο Ημέρας Ατόμων με Αυτισμό και παρατηρήσεις από τη στιγμή που ξεκίνησαν την εκμάθηση του PECS. Επιπρόσθετα εξάγονται και τα συμπερασματα της παρατήρησης που επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα εφαρμογής αυτού του συστήματος επικοινωνίας στην εφηβική ηλικία. ~ 3 ~ Εν κατακλείδι, η εργασία αυτή επικεντρώνεται στην παράθεση μεθόδων και τεχνικών εκπαίδευσης σε έναν από τους πιο σημαντικούς τομείς δυσκολιών που χαρακτηρίζουν τον αυτισμό, αυτόν της επικοινωνίας. Ειδικότερα, εστιάζεται στην εκπαίδευση του εναλλακτικού συστήματος επικοινωνίας ανταλλαγής εικόνων, σε περιπτώσεις ατόμων με αυτιστική διαταραχή, που δεν έχουν αναπτύξει λόγο και παρουσιάζουν μεγάλου βαθμού δυσκολίες και ελλείμματα στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων. Σκοπός της παρούσας εργασίας- μελέτης πάνω στην προώθηση της επικοινωνίας στον αυτισμό, είναι, να επιφέρει μια καλύτερη γνώση και ενημέρωση, προκειμένου μελλοντικά να βοηθηθούν αποτελεσματικότερα τα άτομα που πάσχουν από τη διαταραχή αυτή. el
heal.advisorName Δημητροπούλου, Χριστίνα el
heal.committeeMemberName n/a el
heal.academicPublisher Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας el
heal.academicPublisherID teipel
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφετε ωςΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές