Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Έρευνα για τις στάσεις και τις αντιλήψεις φοιτητών/τριων του τμήματος Λογοθεραπείας Πελοποννήσου γύρω από την αναπηρία.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καραγιαννοπούλου, Ειρήνη el
dc.date.accessioned 2019-10-23T10:35:33Z
dc.date.available 2019-10-23T10:35:33Z
dc.date.issued 2019-10-23
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/18126
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ *
dc.title Έρευνα για τις στάσεις και τις αντιλήψεις φοιτητών/τριων του τμήματος Λογοθεραπείας Πελοποννήσου γύρω από την αναπηρία. el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία
heal.keyword Έρευνα el
heal.keyword Λογοθεραπεία el
heal.keyword Αναπηρία el
heal.keyword Στάσεις el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννήσου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Λογοθεραπείας el
heal.publicationDate 2015-03-26
heal.abstract Η παροχή λογοθεραπευτικής υποστήριξης σε άτομα με αναπηρία αποτελεί ένα ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο στις μέρες μας. Οι θετικές αντιλήψεις και στάσεις των λογοθεραπευτών προς τα άτομα με αναπηρία είναι καθοριστικής σημασίας, τόσο για τη δημιουργία θεραπευτικής σχέσης, όσο και για τα αποτελέσματα της θεραπευτικής παρέμβασης. Στην παρούσα έρευνα, λοιπόν, επιχειρείται η καταγραφή και η μελέτη των αντιλήψεων των φοιτητών/ τριων Λογοθεραπείας του Α.Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου που φοιτούν στο Ε’, Ζ’ και επί πτυχίω εξάμηνο, γενικά για την αναπηρία και ειδικότερα για εφτά κατηγορίες της (τυφλότητα, κώφωση, κινητική αναπηρία, ΔΕΠ-Υ, αυτισμός, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, νοητική καθυστέρηση). Η έρευνα εστιάζει στη συμπεριφοριστική και γνωστική διάσταση των αντιλήψεων και εξετάζει αν και σε ποιο βαθμό αυτές επηρεάζονται από παράγοντες όπως το φύλο, η πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης, το εξάμηνο σπουδών και η συναναστροφή με άτομο με αναπηρία στο φιλικό ή συγγενικό τους περιβάλλον. Στην έρευνα συμμετείχαν 72 φοιτητές και φοιτήτριες, των οποίων οι αντιλήψεις αξιολογήθηκαν με τη βοήθεια αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι φοιτητές γενικά έχουν θετικές αντιλήψεις για την αναπηρία, όπως και θετικά ή ουδέτερα (χωρίς θετική ή αρνητική φόρτιση) συναισθήματα προς τα άτομα με αναπηρία. Φάνηκε πως οι απόψεις των φοιτητών για την αιτιολογία της αναπηρίας είναι περισσότερο επηρεασμένες από το κοινωνικό μοντέλο θεώρησης της αναπηρίας παρά από το ιατρικό. Επιπλέον, παρατηρήθηκε συχνότερη αναφορά στις πιο εμφανείς αναπηρίες (π.χ. αισθητηριακές αναπηρίες, κινητική αναπηρία). Ως μελλοντικοί λογοθεραπευτές θεωρούν ευκολότερο να παρέχουν λογοθεραπευτικές υπηρεσίες σε άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολότερο σε άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες (τυφλότητα και κώφωση). Ιδιαίτερα αισιόδοξες εμφανίστηκαν οι απαντήσεις των φοιτητών σχετικά με τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία να ανταποκριθούν σε κοινωνικούς ρόλους, όπως οι σπουδές, το επάγγελμα, ο γάμος κτλ. Η χρήση του όρου «Άτομο με ειδικές ανάγκες» , σύμφωνα με το δείγμα μας, εξακολουθεί να είναι η επικρατέστερη, όμως παρατηρήθηκε και αυξημένο ποσοστό χρήσης της φράσης «Άτομο με αναπηρία». Σχετικά ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι φοιτητές ως προς το 3 πρόγραμμα σπουδών και τις γνώσεις που τους παρέχει το τμήμα Λογοθεραπείας για την αναπηρία και τις επαγγελματικές τους δεξιότητες. Σχετικά με τους παράγοντες που εξετάστηκαν, ο ανδρικός πληθυσμός φαίνεται πως έχει ευαισθητοποιηθεί περισσότερο σε σχέση με την αναπηρία μέσω των σπουδών και είναι πιθανότερο να αναπτύξει εθελοντική πρωτοβουλία από ότι οι γυναίκες του δείγματος. Η πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης διαφοροποιεί τις απόψεις σχετικά με το αν τα άτομα με αναπηρία αποτελούν μια ενιαία ομάδα, δείχνοντας πως τα άτομα που δεν έχουν πραγματοποιήσει πρακτική άσκηση δεν θεωρούν τα άτομα με αναπηρία ομοιογενή ομάδα. Η συναναστροφή με άτομο με αναπηρία μας δείχνει πως οι φοιτητές, που έχουν φιλική ή συγγενική σχέση με άτομο με αναπηρία, τείνουν να θεωρούν πως η αναπηρία δεν είναι επακόλουθο της δυσλειτουργίας του ατόμου αλλά αποτέλεσμα κοινωνικών εμποδίων.Το εξάμηνο φοίτησης δε φάνηκε να παίζει κάποιο σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των αντιλήψεων. el
heal.advisorName Μαλαπέρδας, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName n/a el
heal.academicPublisher Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας el
heal.academicPublisherID teipel
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφετε ωςΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές