Ιδρυματικό Αποθετήριο Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου

Σχέδια βιώσιμης κινητικότητας: η περίπτωση του Δήμου Καρδίτσας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νικολάου, Αγορή el
dc.date.accessioned 2019-11-13T12:04:11Z
dc.date.available 2019-11-13T12:04:11Z
dc.date.issued 2019-11-13
dc.identifier.uri http://nestor.teipel.gr/xmlui/handle/123456789/18361
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/ *
dc.title Σχέδια βιώσιμης κινητικότητας: η περίπτωση του Δήμου Καρδίτσας el
heal.type Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία
heal.keyword Βιώσιμη αστική κινητικότητα el
heal.keyword Βιωσιμότητα el
heal.keyword Ποδηλατόδρομοι el
heal.keyword Δήμος Καρδίτσας el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ΤΕΙ Πελοποννήσου Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών - Κατεύθυνση Τοπική Αυτοδιοίκηση el
heal.publicationDate 2018
heal.abstract Η βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί στρατηγικό στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στο σχεδιασμό και στην διαχείριση των αστικών συστημάτων μεταφορών και στην αντιμετώπιση των ποικίλων αστικών, περιβαλλοντικών και κοινωνικών προβλημάτων που προκαλεί η συνεχής αύξηση των αναγκών μετακίνησης και η εξάρτηση από το ΙΧ αυτοκίνητο. Τα «Σχεδία Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» (ΣΒΑΚ) προτείνονται από την Ε.Ε. ως τα καταλληλότερα εργαλεία στην κατεύθυνση πραγμάτωσης των αειφόρων μεταφορών. Τα ΣΒΑΚ, διαφέρουν σε σημαντικό βαθμό από τις συνήθεις κυκλοφοριακές μελέτες, καθώς χαρακτηρίζονται από ολοκληρωμένη προσέγγιση σχεδιασμού, κοινό όραμα και μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα υλοποίησης. Η επιτυχία τους στηρίζεται άμεσα στη συνεργασία και στο συντονισμό των εμπλεκόμενων δημόσιων και ιδιωτικών φορέων καθώς και στην συμμετοχή του κοινού στη διαδικασία σχεδιασμού, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα κοινό όραμα και ένα σχέδιο ευρέως αποδεκτό, που να χαρακτηρίζεται από διαφάνεια, νομιμότητα και αίσθημα κοινής ιδιοκτησίας. Βασικός στόχος της παρούσας πτυχιακήςεργασίας είναι να προσεγγιστεί το θέμα της εκπόνησης ενός ΣΒΑΚ, προσαρμοσμένο στα ελληνικά δεδομένα και πιο συγκεκριμένα στην πόλη της Καρδίτσας εστιάζοντας στο κέντρο, για το οποίο επιτακτική θεωρείται η ανάγκη ανάληψης δράσης για την αντιμετώπιση των σοβαρών κυκλοφοριακών προβλημάτων που το χαρακτηρίζουν (κυκλοφοριακή συμφόρηση, αδυναμία κάλυψης των αναγκών μετακίνησης με τη δημόσια συγκοινωνία, έλλειψη σε θέσεις στάθμευσης, περιβαλλοντική ρύπανση και ηχορύπανση, υποβάθμιση του δημόσιου χώρου). Το υπάρχων σύστημα αστικών μεταφορών της πόλης, δεν δύναται να συμβαδίσει με τις επιταγές της βιώσιμης ανάπτυξης. Παράλληλα, η αδυναμία συντονισμού παροχής υπηρεσιών από τους εμπλεκόμενους φορείς και τις αρμόδιες διοικητικές υπηρεσίες και η ανυπαρξία ενιαίου σχεδιασμού για το σύνολο της μητροπολιτικής περιοχής της πόλης, αποτέλεσαν εμπόδιο στην επίτευξη της βιώσιμης κινητικότητας παρά την πληθώρα τοπικών προτάσεων και μελετών. Κύριο μέσο μετακίνησης αναδεικνύεται το ΙΧ αυτοκίνητο, λόγω της έλλειψης που παρατηρείται σε ανταγωνιστικά και ελκυστικά εναλλακτικά μέσα. Τo σύστημα αστικών μαζικών μετακινήσεων στηρίζεται εξολοκλήρου στα αστικά λεωφορεία τα οποία παρά της αύξηση που σημείωσε η επιβατική τους κίνηση τα τελευταία χρόνια, θεωρείται ότι διαθέτουν ακόμη μεγάλο περιθώριο βελτίωσης. Όσο για την πεζή μετακίνηση, το υπάρχων πεζοδρομημένο δίκτυο παρουσιάζει μικρή συνεκτικότητα ενώ υπάρχει έλλειψη σε ελεύθερους χώρους και χώρους πρασίνου. Ο καθορισμός των καταλληλότερων στόχων και μέτρων για την αντιμετώπιση όλων των παραπάνω προβλημάτων και ελλείψεων, προσεγγίζεται μέσω της διαδικασίας ανάπτυξης του ΣΒΑΚ, καθορίζοντας αρχικά το κοινό όραμα για την πόλη της Καρδίτσας. Τα κοινό όραμα που τέθηκε, εστιάζει κυρίως στη μείωση της χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου, τη χρήση εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, την ενίσχυση της πεζής και ποδηλατικής μετακίνησης, την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και την αύξηση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι προτεινόμενοι στόχοι επιλέγονται στα πλαίσια ενός «δημιουργικού σεναρίου» ανάπτυξης των μεταφορών που συμβαδίζει με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και μπορεί να οδηγήσει στην επίτευξη της βιώσιμης κινητικότητας, δημιουργώντας μία πόλη που θα αποτελεί παράδειγμα «καλής» πρακτικής. Το «δημιουργικό σενάριο» έχοντας ως χρονικό ορίζοντα υλοποίησης το 2030, περιλαμβάνει την απεξάρτηση από το Ι.Χ. αυτοκίνητο και την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς και των ήπιων μορφών μετακίνησης όπως το ποδήλατο και το βάδισμα. Η εφαρμογή εκτεταμένων πεζοδρομήσεων, παρεμβάσεων ήπιας κυκλοφορίας και μέτρων διαχείρισης και περιορισμού της στάθμευσης στο κέντρο επιτρέπουν την ανάκτηση του δημόσιου χώρου από τους πεζούς και του ποδηλάτες. el
heal.advisorName Τριανταφυλλοπούλου, Αθανασία el
heal.committeeMemberName n/a el
heal.academicPublisher Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών - Κατεύθυνση Τοπική Αυτοδιοίκηση el
heal.academicPublisherID teipel
heal.numberOfPages 112
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφετε ωςΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες

Αναζήτηση Αποθετηρίου


Σύνθετη Αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο Λογαριασμός μου

Στατιστικές