heal.abstract |
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα των Παιδικών Σταθμών στο Νομό Αργολίδας, κατά το διδακτικό έτος 1996-1997. Η αναγκαιότητα της προσχολικής αγωγής είχε επισημανθεί πριν δύο χιλιάδες χρόνια από τον Πλάτωνα αλλά μόνο κατά τα τέλη του 19ου αιώνα άρχισε να γίνεται αντιληπτή. Η αντίληψη σχετικά με την προσχολική αγωγή την εποχή εκείνη, περιοριζόταν στη σχέση μητέρας παιδιού. Η ανάπτυξη της προσχολικής αγωγής οφείλεται στις συνθήκες που δημιούργησε η Βιομηχανική επανάσταση αρχικά και ύστερα ο Β "Παγκόσμιος Πόλεμος που ακολούθησε. Η όλο και μεγαλύτερη ανάγκη για επάνδρωση με εργατικό δυναμικό των καινούργιων και ολοένα αυξανόμενων εργοστασίων, απομάκρυνε τις γυναίκες από τα σπίτια τους. Αυτά ακολούθησαν οι αυξανόμενες υλικές ανάγκες η καλυτέρευση του βιοτικού επιπέδου της οικογένειας καθώς και η ανάγκη για χειραφέτηση, ανεξαρτησία, κοινωνική και επαγγελματική καταξίωση. Αυτοί είναι οι βασικοί λόγοι που έκαναν επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας των κέντρων Προσχολικής Αγωγής. Η Προσχολική Αγωγή έχει σαν στόχο της τη σωματική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, καθώς και την εξισορρόπηση της μειονεξίας του οικογενειακού περιβάλλοντος. Όλοι οι πειραματισμοί και οι έρευνες που έγιναν, απέδειξαν πως η καθημερινή επαφή του παιδιού με το πολιτιστικό περιβάλλον, προωθεί την εναρμόνιση των φυσικών, κοινωνικών και συναισθηματικών ικανοτήτων του, με ιδιαίτερη μάλιστα έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και τη γλωσσική καλλιέργεια. Θα έπρεπε επίσης να αναφερθεί ότι όπως διαπιστώνει ο Benjamin Bloom (1964) η ικανότητα του παιδιού για μάθηση εξαρτάται. Οι Παιδικοί Σταθμοί στην Αργολίδα πολύ από την προσχολική εκπαίδευσή του. Μετά από έρευνες που έκανε πιο συγκεκριμένα διαπιστώνει ότι το 17% περίπου της διανοητικής ανάπτυξης πραγματοποιείται από τον 4°-6° χρόνο της ηλικίας του παιδιού. Σήμερα η Προσχολική Αγωγή-Εκπαίδευση πραγματώνει τους στόχους της μέσα από τη λειτουργία των Ιδρυμάτων Προσχολικής Αγωγής, που κατά κύριο λόγο είναι οι Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί. |
el |