heal.abstract |
Στόχος αυτής της μελέτης είναι η παρουσίαση και η ανάλυση των αιτίων που προκαλούν Βαρηκοΐα ή Κώφωση η καταγραφή των ειδικών σχολείων, η ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των παιδιών και του εκπαιδευτικού προσωπικού καθώς και τα επαγγελματικά προγράμματα που εφαρμόζονται (προσχολικά, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης). Η ένταξη των Βαρήκοων και Κωφών παιδιών στην Ελλάδα έχει ως στόχο την εκπαίδευση των παιδιών αυτών αλλά και την βοήθεια η οποία τους παρέχεται έτσι ώστε να ζήσουν όσο πιο άνετα γίνεται μέσα στην ελεύθερη κοινωνία, κάτι που δεν είναι μόνο κοινωνικά απαραίτητο αλλά και συνταγματικά επιβεβλημένο μια και το σύνταγμα προβλέπει την πλήρη ισότητα των πολιτών χωρίς να ξεχωρίζει πολίτες, πρώτης, δεύτερης ή άλλης κατηγορίας. Στην συνέχεια το θέμα της επαγγελματικής αποκατάστασης των βαρήκοων και κωφών παιδιών έχει αρχίσει να απασχολεί τους αρμόδιους μόνο τα τελευταία χρόνια ή όποιους άρχισαν να προσφέρουν περισσότερε ευκαιρίες δημιουργικής απασχόλησης στα άτομα αυτά. Αυτό οφείλεται στο ότι παλαιότερα η κοινωνική προκατάληψη, η αδιαφορία της πολιτείας, η έλλειψη εκπαιδευτικών μονάδων εμπόδιζε την απασχόληση τους στην ελεύθερη αγορά εργασίας. Για να δούμε όμως τι περιέχει η εργασία θα πρέπει να κάνω μία σύντομη αναφορά στα κεφάλαια που την απαρτίζουν. Αποτελείται λοιπόν από έξι (6) κεφάλαια: ? Στο πρώτο κεφάλαιο διατυπώνεται ο ορισμός της Κώφωσης και οι διάφορες αιτίες οι οποίες την προκαλούν. ? Στο δεύτερο κεφάλαιο παρατηρούμε την σταδιακή πορεία της εκπαίδευσης του Βαρήκοου - Κωφού παιδιού από την αρχαιότητα έως και την σύγχρονη εποχή. ? Στο τρίτο κεφάλαιο αναφέρονται τα προσχολικά προγράμματα εκπαίδευσης τα οποία αποτελούν την βάση για την στοιχειώδη ένταξη και προσαρμογή των παιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και στα νηπιαγωγεία για την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο. ? Το τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται στον ουσιώδη και απαραίτητο ρόλο του παιδαγωγού όσο αναφορά στην εκπαίδευση του Βαρήκοου και Κωφού παιδιού. Επίσης αναφέρεται στα σχολικά προγράμματα στα οποία εντάσσονται οι Βαρήκοοι και κωφοί μαθητές καθώς και στο προσωπικό που στελεχώνουν τα σχολικά προγράμματα. ? Το πέμπτο, κεφάλαιο αναφέρεται στην εκπαίδευση του Βαρήκοου - Κωφού παιδιού στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και στην ποσοτική και ποιοτική ανάλυση παιδιών και προσωπικού. ? Στο τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας παραθέτονται οι διαπιστώσεις - συμπεράσματα στα οποία κατέληξα μέσα από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε και αναφέρονται προτάσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα Βαρήκοα και κωφά παιδιά. |
el |