heal.abstract |
Η εργασία που κατατίθεται ασχολείται με τα ζητήματα που αφορούν στην εκπαίδευση των Α.μ.Ε.Α από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς του νομού Ηρακλείου. Καταρχάς κρίνεται σκόπιμο να γίνει μια σύντομη ιστορική αναδρομή της Ειδικής Αγωγής των Α.μ.Ε.Α στον συγκεκριμένο νομό, από την οποία φαίνεται ότι τα πρώτα Ειδικά Σχολεία υπό την αιγίδα των κρατικών και ιδιωτικών φορέων ιδρύθηκαν και λειτούργησαν στο Ηράκλειο το 1973 και 1975, ακολουθώντας την αργή πορεία εξέλιξης της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας. Στη συνέχεια με την παράθεση στοιχείων για την έννοια του ειδικού παιδιού και της ειδικής αγωγής καθώς και άλλων που αναφέρονται στο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας αυτής, δίνεται μια σαφέστερη εικόνα της εκπαιδευτικής δραστηριότητας που αναπτύσσει τόσο ο δημόσιος όσο και ο ιδιωτικός φορέας του ν.Ηρακλείου. Για μεν τον πρώτο, κατατίθεται πληροφοριακό υλικό που αφορά τις βαθμίδες της ειδικής εκπαίδευσης στο Ηράκλειο ,τα εκπαιδευτικά προγράμματα που εφαρμόζονται σε αυτές και τις ελλείψεις που παρουσιάζονται στη λειτουργία των ειδικών σχολείων 'για δε τον δεύτερο φορέα που δραστηριοποιείται μέσα από τα Σωματεία του "Αγίου Σπυρίδωνας" και της "Ζωοδόχου Πηγής" δίνονται στοιχεία ευρύτερων δράσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αναπτύσσονται σε αυτά για μια αποτελεσματικότερη εκπαίδευση των Α.μ.Ε.Α. Τέλος θεωρήθηκε αναγκαία η αναφορά μας στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρίες σε Ευρωπαϊκές χώρες και μάλιστα στην Σουηδία, για να εξαχθούν συγκρίσιμα στοιχεία και πολύτιμα συμπεράσματα, Η εργασία μας πλαισιώνεται με πίνακες στατιστικών στοιχείων για τα άτομα με αναπηρίες του ν. Ηρακλείου και ολοκληρώνεται με την εξαγωγή συμπερασμάτων για τον τρόπο λειτουργίας της Ειδικής Αγωγής των Α.μ.Ε.Α από τον δημόσιο και ιδιωτικό φορέα στον προαναφερθέντα νομό. |
el |