heal.abstract |
Η ικανοποίηση της εργασίας παραμένει ένα μεγάλο πρόβλημα ειδικά για εξειδικευμένα στελέχη και μάνατζερ. Η εργασιακή ικανοποίηση ορίζεται ως η συναισθηματική ανταπόκριση του ατόμου προς το συγκεκριμένο έργο που ασκεί, εφόσον εκπληρώνονται οι επαγγελματικές του αξίες. Το νοσοκομειακό προσωπικό οδηγείται στην ικανοποίηση όταν οι ανάγκες του, τα χαρακτηριστικά και οι συνθήκες εργασίας του συμπίπτουν κατά το δυνατόν, με αποτέλεσμα να περιορίζεται το χάσμα που ενδεχόμενα υπάρχει μεταξύ των προσδοκιών του και της εργασιακής πραγματικότητας. Κατά καιρούς έχουν εξεταστεί παράγοντες όπως η αυτονομία, η ποικιλία, η ταυτότητα της εργασίας, η παραπληροφόρηση, η σχέση με άλλους και οι ευκαιρίες για φιλικές σχέσεις. Πολλά από αυτά αλληλεπικαλύπτονται ή αποτελούν μέρος της έννοιας «ικανοποίηση της εργασίας». Σε μερικές περιπτώσεις πιστεύεται ότι οι μάνατζερ μπορούν να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν την εργασία αυξάνοντας την ικανοποίηση "παίζοντας " με τους παραπάνω παράγοντες. Η ικανοποίηση της εργασίας είναι ο πιο σημαντικός παράγων να εξηγήσει την αύξηση της αποδοτικότητας των εργαζομένων και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στην ικανοποίηση των ασθενών. Ως μια θετική συναισθηματική κατάσταση που δημιουργείται από προσωπικές εμπειρίες που σχετίζονται με την ίδια την εργασία. Έχει μετρηθεί ότι άτομα που δεν είναι ικανοποιημένα με την εργασία τους έχουν μεγαλύτερη τάση να αποχωρούν συγκριτικά με τους ικανοποιημένους. Μερικοί παράγοντες που έχουν χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση της ικανοποίησης είναι η αξιοποίηση των ικανοτήτων, η ανάγκη για επιτεύγματα, η ευκαιρίες για εξέλιξη, οι πολιτικές και πρακτικές της επιχείρησης, η δημιουργικότητα, η ασφάλεια, και οι συνθήκες εργασίας. |
el |